אינדקס יוצרים - האתר של נילי דגן

אינדקס יוצרים (850)

 

prettyphoto

 האינדקס בהכנה

אֵדֶל יצחק

מלחין (1973-1896)

יצחק אֵדֶל היה מלחין, מורה ומחנך. עבד כמורה למוזיקה בבית היתומים של יאנוש קורצ'אק, ולימד בסמינר לוינסקי למורים ובקונסרבטוריון בתל אביב. כמלחין כתב שירי ילדים, מוזיקה ווקאלית ומוזיקה קאמרית ותזמורתית. זכה בפרס "דיפלומה די מריטו" על יצירתו התזמורתית "קאפריצ'ו".

מידע נוסף

אֶזְקָן אִימִיט

משורר

אִימִיט אֶזְקָן, משורר טורקי, עבד במשך שנים רבות במשרד החוץ הטורקי ושירת בין השאר בטהרן ובקהיר. כמו כן הרבה לעסוק בשירה ובקולנוע. ספר שיריו "כל דבר בא בגפו" ראה אור באיסטנבול בשנת 2006.

מידע נוסף

אַקְטָשׁ בּוּרְג'וּ

משוררת

בּוּרְג'וּ אַקְטָשׁ, ילידת 1980, למדה אנתרופולוגיה חברתית באוניברסיטת איסטנבול, והיא כיום אחת היוצרות הבולטות בטורקיה. אַקְטָשׁ התפרסמה בעיקר כמשוררת וכסופרת ילדים, אולם היא עוסקת גם בעריכה ספרותית ובפעילות שוטפת כעורכת תוכניות בתחנת רדיו. פרסמה, בין השאר, את הספרים "ואלס בתחנה" ו"הבית העקום".

מידע נוסף

אביאל צבי

משורר (2013-1928)

צבי אביאל עסק בחינוך, בהוראה ובניהול מוסדות חינוך במשך עשרות שנים. בשנות ה-60 ייסד וניהל את בית הספר התיכון להנדסאים שליד אוניברסיטת תל אביב ואף זכה בפרס החינוך מטעם עיריית תל אביב. נוסף על פעילותו החינוכית פרסם שבעה ספרי שירה.

מידע נוסף

אבידן אילי

משורר

אילי אבידן הוא חוקר מגדר, תיאוריה קווירית ולימודים טרנסג'נדריים. מפרסם בעיקר בכתב העת לשירה וספרות "הו!" וזכה במקום השלישי בפרויקט "שירה על הדרך" של עיריית ת"א. בנו של השופט עדי אזר שנרצח ב-2004.

מידע נוסף

אביו שלמה

משורר

שלמה אביו כותב שירה ומתרגם מאנגלית, ספרדית, קטלאנית, לאדינו וטורקית. זכה בציון לשבח בתחרות ספרות בלאס פאלמאס שבספרד, בפרס ראש הממשלה ובפרס הרפז על ספרו "מעין הבטחה". 

מידע נוסף

אבן טוב-ישראלי אילנה

משוררת

אילנה אבן טוב-ישראלי היא משוררת, מנחה סדנאות כתיבה, חוקרת ומרצה בתחום תהליכי כתיבה. פרסמה עשרה ספרים, מהם שלושה בתחום הכתיבה היצירתית. ספריה "המקום הסודי שלי", "תנו לי לדבר" ו"הקול הפנימי - מסע אישי דרך קריאה וכתיבה" הם אבני דרך בטיפוח תהליכי כתיבה. זכתה בין השאר בפרס "זאב" לספרות ילדים.

מידע נוסף

אבן יסמין

מלחינה

יסמין אבן היא משוררת, זמרת ומלחינה, ששמה נודע בזכות שיתופי פעולה מוסיקליים, בין השאר עם נתן סלור. כתבה מוסיקה לסרטים ולהצגות תיאטרון וזכתה פעמיים בפרס אקו"ם לעידוד היצירה. ספר שיריה הראשון, "אישה באלכסון", יצא בהוצאת כרמל.

מידע נוסף

אבן-חן גליה

משוררת

גליה אבן-חן היא משוררת. ספר שיריה "אישה מטורפת" יצא בהוצאת ספרא, ושירים וסיפורים שכתבה פורסמו בכתבי עת כדוגמת "שבו", "מאזניים" ו"גג". כמה משיריה הולחנו על ידי אריאל הורביץ, טובה גרטנר ואחרים.

מידע נוסף

אבניאל נחום

משורר

נחום אבניאל (יליד 1983) כותב ומפרסם שירה וביקורות ספרות ותרבות. בעל הבלוג "אחר כך נחום". בימים אלה הוא עורך את ספר שיריו הראשון.

מידע נוסף

אברהם איתן רחלי

משוררת

רחלי אברהם איתן היא משוררת, דוקטור לפילוסופיה מאוניברסיטת בר-אילן. עוסקת בתחומי החינוך וההוראה ובמחקר הספרות העברית. פרסמה ספרי שירה ועיון ומאמרים על שירה ופרוזה. מנחה סדנאות כתיבה, שופטת בתחרויות ספרות ונבחרה למשוררת-אורחת של משרד החינוך.

מידע נוסף

אברמוביץ' שלמה

משורר

שלמה אברמוביץ' (1957). סופר ומשורר, פרסם 24 ספרים. חבר אגודת הסופרות והסופרים העבריים ויו"ר האגודה בצפון. זוכה פרס המשוררת רחל על ספרו "שגיאות כתיבה". זוכה פרס ראש הממשלה על ספרו "היומן הגנוז ממחנה הריכוז ג'אדו". שיריו שולבו בספר ״מה זאת אהבה״ - שירי אהבה של מיטב המשוררים העבריים בתקופתנו (זיסי…

מידע נוסף

אברמסון דבורה

שחקנית

דבורה אברמסון היא שחקנית טלנובלות ארגנטינאית שעלתה לישראל. השתתפה בין השאר בתוכנית ללימוד ספרדית בערוץ "ויווה" וכקריינית בפרויקט המוסיקלי של נילי דגן, "קונצרט שירה בארבעה קולות".

מידע נוסף

אגמון אורן

משורר

אורן אגמון עוסק בשינוי תהליכים חינוכיים לתלמידים ונוער מוחלש ובתהליכי אימון אישי. ספר שיריו "הכול מיהר לדרכו הסודית" נכתב במשך 15 שנה בארצות שונות (פרדס, 2014). "מתוך הקובץ עולה זעקה של מחאה חברתית ופוליטית, אך בראש ובראשונה אנושית" (טל ניצן).

אגמון חיים

מלחין (1948–2014)

חיים אגמון היה מנצח מקהלות, מעבד מוזיקלי ומלחין. שירת בלהקת הנח"ל כאקורדיוניסט. היה מנהל מוזיקלי של להקת "הגבעתון" והלחין לה את השירים "ים השיבולים" ו"עמק שלי". כמו כן היה מנצח ומנהל מוזיקלי של חבורת הזמר גבעתיים.

מידע נוסף

אגסי יוסף

פילוסוף

יוסף אגסי הוא פילוסוף, פרופסור אמריטוס בחוג לפילוסופיה של אוניברסיטת ת"א. תרומתו בעיקר בתחומי הלוגיקה, השיטה המדעית והפילוסופיה של המדע, אך גם בשאלות חברה ולאום. בעל דוקטורט מבית הספר לכלכלה של לונדון בהנחיית קרל פופר. שימש ראש החוג לפילוסופיה באוניברסיטת הונג קונג ופרופסור באוניברסיטת בוסטון ובאוניברסיטת יורק שבטורונטו. בין ספריו:…

מידע נוסף

אגסי עוזי

מו"ל

עוזי אגסי הוא היסטוריון ואוצר. ב-1994 הקים את הוצאת אבן חושן, המיועדת להוצאה והפצה של ספרים בפורמט אמנותי: ספרי שירה, פרוזה, סיפורת קצרה וספרים על קליגרפיה ועל טיפוגרפיה במהדורות מצומצמות. אבן חושן גם מוציאה לאור את כתב העת "שבו".

מידע נוסף

אגסי עידו

אמן ספר

עידו אגסי הוא אמן ספר ואחראי לעיצוב הכריכות בהוצאת אבן חושן. הוא כורך ספרים לאמנים בסדנאות תחריט ולאספנים, ומעורב בהפקות דפוס בארץ ובעולם. בין השאר עיצב את המארז לספר השירה של נילי דגן, "בכל אדם יש ארבעה בנים", שהוצג ביריד הספרים של פרנקפורט ב-2008.

אדלהייט עמוס

משורר

ד"ר עמוס אדלהייט הוא משורר, עורך, מבקר וחוקר. נמנה עם המייסדים של כתב העת לספרות "עמדה". החל לפרסם שירים בכתבי עת ובמוספים ספרותיים בסוף שנות ה-80. פרסם ביקורות גם בשם בדוי: שרגא נרו.

מידע נוסף

אדלר דוד

משורר

ד"ר דוד אדלר כיהן כמנהל האגף למכשור, הנדסה רפואית ותקשורת במרכז הרפואי הדסה בירושלים. עבודות המחקר שלו התמקדו במודלים לפעולת הלב ובפיתוח מכשור רפואי. ספר שיריו הראשון, "סקיצות לתמונה בלתי שלמה", זכה בפרס רמת גן לספרות (2013) בקטגוריית שירת ביכורים.

אדם רוני

משוררת

רוני אדם נולדה וגדלה ברחובות. מורה לספרות ומנחת סדנאות כתיבה. בוגרת בית הספר לשירה "הליקון". חברה ב"קבוצת יום רביעי" שחבריה כותבים ומפרסמים למעלה מעשור.

מידע נוסף

אדמון ידידיה

מלחין (1982-1894)

ידידיה אדמון היה ממניחי היסודות של הזמר העברי בראשית המאה ה-20. חתן פרס ישראל למוזיקה. שילב ביצירתו אלמנטים אירופיים וחסידיים לצד אלמנטים ערביים. בין שיריו: "שדמתי", "עץ הרימון", "כך הולכים השותלים", "שושנת יעקב" ו"שמחה רבה".

מידע נוסף

אדמוני רעיה

סופרת

רעיה אדמוני היא שדרנית רדיו ומדבבת ותיקה. היא עורכת ומגישה תוכניות ילדים ומבוגרים ברשת א', ובהן "שיר ישיר", "עוד סיפור אחד ודי" ו"בית הוריי", וכותבת שירים וסיפורים, בעיקר לילדים. ב-2013 ראה אור הרומן ההיסטורי שכתבה, "חלומות", המתאר שלושה דורות בעיירה יהודית בפולין.

מידע נוסף

אהרונוביץ קרפנוס שרה

סופרת

שרה אהרונוביץ קרפנוס היא סופרת, משוררת וציירת. הציגה בתערוכות בארץ ובחו"ל ומכהנת בהנהלת אגודת הציירים והפסלים חולון. פרסמה שלושה ספרי ילדים, ארבעה ספרי שירה וספר אוטוביוגרפי. כמו כן, הקימה את קבוצת "שיר-א-שיר" בפייסבוק להפקת תקליטורים לכותבי שירה.

מידע נוסף

אהרוני עדה

משוררת

עדה אהרוני היא סוציולוגית, סופרת, משוררת, מחזאית, מפיקת סרטים, מתרגמת ופעילת ציבור. חוקרת בתחום הספרות, תולדות יהודי מצרים וסוציולוגית התרבויות. פרופסור אמריטה, אוניברסיטת פנסילבניה, ארצות הברית. סוציולוגית בתחום פתרון סכסוכים והחינוך לתרבות השלום. עד הפרישה, הרצתה בטכניון בחיפה ובאוניברסיטת חיפה.  הוציאה לאור 35 ספרים שתורגמו לשפות רבות וזכו בפרסים, מחציתם קובצי שירה.

מידע נוסף

אהרוני רולנד דין

משוררת

דין אהרוני רולנד היא צלמת, מוזיקאית, יזמת וכותבת. הקימה את הרכב הנשים "טרנטינה" שבו ניגנה בס, כתבה, הלחינה ושרה. "שוט ויסקי ושמלה מנייר", שראה אור בהוצאת עיתון 77 (2019), הוא ספר שיריה הראשון.

מידע נוסף

אוז קובי

מוזיקאי

קובי אוז (יליד 17 בספטמבר 1969) הוא זמר, פזמונאי, מלחין, מוזיקאי, סופר ומפיק מוזיקלי ישראלי. לעיקר פרסומו זכה מחברותו בלהקת "טיפקס", שבה הוא הסולן וכותב השירים העיקרי. בשנת 2000  זכה בפרס אקו"ם לפזמונאי.

מידע נוסף

אוחיון משה

משורר

משה אוחיון הוא משורר, מוסיקאי, מורה ומרצה. ספרי שיריו הם "חול ולימונים" (עם עובד, 2006) ו"ארבעים על האדמה" (קשב לשירה, 2010). זכה בפרס היצירה לסופרים עבריים, הוציא אלבומים שבהם שר משיריו וזכה בתעודת הוקרה על תוכנית לימודים שיזם, הכוללת סדנאות כתיבה לילדים.

מידע נוסף

אור אמיר

משורר

אמיר אור הוא משורר ישראלי, מתרגם ועורך, ממקימי עמותת הליקון. שיריו זיכו אותו, בין השאר, בספר הכבוד של הפליאדות על תרומתו לשירת העולם, במלגת פולברייט ליוצרים, בפרס ראש הממשלה, בפרס ברנשטיין ועוד.

אור סלילת תמרה

משוררת

תמרה אור סלילת היא משוררת, ציירת ומורה לאנגלית. בעלת תואר שני בספרות אנגלית וכתיבה יוצרת מאוניברסיטת בר-אילן. זכתה בפרס עידוד היצירה של עמק הירדן. 

מידע נוסף

אורבך ניקולא

משורר

ניקולא יוזגוף-אורבך הוא משורר, מבקר ספרות, עיתונאי, חוקר וד"ר לדמוגרפיה וגאוגרפיה. מרצה באוניברסיטת חיפה ובמכללת נתניה לאמנויות ומשמש כחוקר בקתדרת חייקין למחקרים גאואסטרטגיים. נולד למשפחה חרדית בצפת ופרסם בגיל 17 את ספר שיריו הראשון, "ילדי הלילה" (סער, 2002).

מידע נוסף

אוריה יהודית

משוררת

יהודית אוריה היא משוררת, מוסיקאית ומרפאת בשיאצו. מתגוררת בקליפורניה. ספר שיריה "חלל מושלם" ראה אור בהוצאת תמוז-אגודת הסופרים (1994). ספרה "רשימותיה של חוה" ראה אור בהוצאת כרמל ב-2003.

מידע נוסף

אורן יוסף

חוקר ומבקר ספרות

יוסף אורן היה מרצה לספרות ולחינוך במכללות להכשרת מורים עד לפרישתו לגמלאות. פרסם מאות מאמרי ביקורת בעיתונים יומיים ובכתבי עת לספרות. פרסם עד כה 25 ספרים, 21 מהם בסדרה המחקרית-ביקורתית "תולדות הסיפורת הישראלית". זכה פעמיים בפרס הביקורת ע"ש ברנשטיין ופעמיים בפרס היצירה ע"ש לוי אשכול.

מידע נוסף

אורפלי רפאל הדר

משורר

רפאל הדר אורפלי הוא כלכלן במקצועו, המתגורר בציריך. פרסם משיריו בכתבי עת. ספרו "בפוזת בן חורין" ראה אור בהוצאת "ספרי עתון 77" בשנת 2015.

מידע נוסף

אושרת קובי

מלחין

קובי אושרת הוא מוזיקאי, מלחין, מעבד מוזיקלי ומנצח. חתן פרס אקו"ם ופרס "אמי". הלחין מאות שירים, רובם בשיתוף הפזמונאים אהוד מנור ושמרית אור, ובהם "דרך ארוכה", "גשם בעתו", "גלגל ענק" וכמובן "הללויה" שזכה באירוויזיון.      

מידע נוסף

אזולאי לימור

משוררת

לימור אזולאי ילידת טבעון (1970), מטפלת טיפולים אנרגטיים מרחוק ועוסקת בניהול וכספים בעסק משפחתי. כותבת שירה, מחזאות וסיפורת. למדה בבית הספר לכתיבת דרמה ומחזאות. את השיר הראשון כתבה לאחר מות אמה, בגיל שש וחצי. מאז הכתיבה היא אמצעי ביטוי ותקשורת עם העולם הפנימי והחיצוני.

מידע נוסף

אזולאי לימור

משוררת

עוסקת בטיפול רגשי במים וטיפולים אנרגטיים. כותבת שירה ומחזאות. המחזה שכתבה "מלאך שלי" עלה בצוותא (2010). שיריה פורסמו באנתולוגיה "ערה ביער" בעריכת שז (2016). ספר שיריה "סימני חיים" ראה אור בהוצאת ספרי עיתון 77 (2021) בעריכת אמיר אור

מידע נוסף

אטינגר אסתר

משוררת

אסתר אטינגר היא משוררת, סופרת ומבקרת ספרות. מלבד ספרי השירה כתבה אטינגר רומן אחד, "פלא לילה", ושני רומנים בלשיים עם הסופרת רות אלמוג. זכתה פעמיים בפרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, זכתה בפרס עמיחי לשירה ובפרס נשיא המדינה לספרות.

מידע נוסף

אטלס יהודה

משורר וסופר

יהודה אטלס, יליד 1937, משורר וסופר לילדים,מתרגם, מרצה, מבקר, חוקר ספרות ילדים, עיתונאי לשעבר ב'ידיעות אחרונות'. הספר שהביא לפרסומו הרב הוא "והילד הזה הוא אני"(1977) הפרויקט החשוב שבו הוא עוסק זה כארבע שנים: חקר וכתיבת שירים על ילדים בסיכון; יהודה אטלס נטל על עצמו לספר על מצוקתם, מפיהם. 

מידע נוסף

איזנברג אריה (אריק א.)

משורר

אריק א. הוא משורר ומתכנת מחשבים במקצועו. שירת בצה"ל כקצין ביחידה 8200 ולמד לתואר ראשון בתולדות האמנות באוניברסיטת תל אביב. הוציא לאור ספרים אחדים ומפרסם בעיקר בכתבי העת "עכשיו" ו"עמדה" (שאותו יסד ב-1994 עם עמוס אדלהייט ורן יגיל).

מידע נוסף

איזקסון ח. מירון

משורר

מירון ח. איזקסון הוא איש עסקים, משורר, סופר ופרופסור לספרות עברית באוניברסיטת בר-אילן. זוכה פרס נשיא המדינה לספרות. פרסם עשרה ספרי שירה ושלושה רומנים. רבים משיריו הולחנו ובוצעו ע"י עוזי חיטמן ואחרים.

מידע נוסף

אייל קובי

שדרן

קובי אייל הוא מומחה בשירה ישראלית, מרצה בנושא ומנחה ערבי שירי משוררים. משדר בתחנת הרדיו קול יזרעאל את התוכנית "נוף פתוח", שבה הוא מארח משוררים וקורא משיריהם.

מידע נוסף

אילון לאה

משוררת

לאה אילון למדה ספרות השוואתית באוניברסיטה העברית. עובדת בבית הספרים הלאומי בגבעת רם. פרסמה כ-20 ספרים, רובם ספרי שירה. זכתה בכמה פרסים, בהם פרס ירושלים ופרס ראש הממשלה.

מידע נוסף

אילת אברהם

אמן

אברהם אילת הוא אמן רב-תחומי ואוצר. הציג למעלה מ-60 תערוכות יחיד והשתתף בתערוכות קבוצתיות רבות בארץ ובחו"ל. עבודותיו נמצאות באוספים של המוזיאונים המרכזיים בארץ וכן בספרייה הלאומית בפריז, מוזיאון לודוויג בקלן, מוזיאון אוניברסיטת תמה בטוקיו ועוד.

מידע נוסף

אילת דפנה

מלחינה (2002-1938)

דפנה אילת היתה מלחינה, פזמונאית, משוררת, שחקנית ומתרגמת. כתבה שירים רבים לשלישיית "גשר הירקון" ולאריק אינשטיין וכמו כן לתוכניות טלוויזיה כמו "רגע עם דודלי" ו"פרפר נחמד".

מידע נוסף

איתמר יואב

משורר

יואב איתמר הוא עורך, מתרגם, כותב ומורה לכתיבה. מוציא לאור ועורך את כתב העת הספרותי "מקף" עם חני שטרנברג. ספרו "חוד הלב" יצא בהוצאת קשב לשירה (2012).

מידע נוסף

איתן עופר

צלם

עופר איתן הוא צלם ציפורים. מצלם במצלמת Canon EOS70D ועדשת Canon 400mm Prime.

מידע נוסף

איתן רויטל

במאית

ד"ר רויטל איתן מרצה 20 שנה במכללת סמינר הקיבוצים, שם היא מלמדת בימוי ומשחק, תיאטרון פוליטי וחברתי, תיאטרון ומגדר ועוסקת במחקר. שיחקה בתיאטרון המקצועי וביימה בתיאטרון הקהילתי.

מידע נוסף

אלאל קורין

מלחינה

קורין אלאל היא זמרת, מלחינה, מעבדת, נגנית ותמלילנית. בשנת 2003 זכתה בפרס אקו"ם למפעל חיים כמלחינה. בין להיטיה, "הטבעת נפלה", "ארץ קטנה עם שפם", "אין לי ארץ אחרת" ו"זן נדיר".

מידע נוסף

אלבו דן

משורר

דן אלבו הוא משורר, היסטוריון וחוקר תרבות. ייסד וערך את כתב העת לשירה שֶלֶם בתחילת שנות ה-90. שיריו תורגמו לאנגלית, ספרדית, צרפתית ויפנית. תרגם מסות, שירים ונובלות מצרפתית לעברית.

מידע נוסף

אלברשטיין חוה

זמרת - יוצרת

חוה אלברשטיין (נולדה ב-8 בדצמבר 1946 בשצ'צין, פולין) היא זמרת-יוצרת ישראלית משפיעה, הפעילה מאז שנות ה-60. אלברשטיין הוציאה לאור קרוב לשישים אלבומים, מהם שמונה באידיש ואחד באנגלית. בפברואר 2011 קיבלה את פרס אקו"ם על מפעל חיים.

מידע נוסף

אלג'ם יעקב

משורר (1942-2017)

יעקב אָלָגֶ'ם הוא משורר יליד בולגריה. עבד כמנהל חשבונות, שרטט והיה גם צייר. הוציא שני ספרי שירה: "באחיזת עיניים בנוף" (עקד, 1990) ו"שירים באור הנעול" (ספרי "עיתון 77", 2012). חבר באיגוד הסופרים.

מידע נוסף

אלדן אנדד

משורר

אנדד אלדן כתב 15 ספרי שירה. שיריו תורגמו לשפות רבות, בהן אנגלית, ערבית, ספרדית, יידיש ויפנית. ב-2010 יצא לאור ספר שיריו "באורו זורם הפרי בעורי", כ-50 שנה לאחר צאת ספרו הראשון, "חושך זורם ופרי", ומקיים עמו דיאלוג. אלדן הוא חתן פרס ראש הממשלה.

מידע נוסף

אלהרר דודו

מפיק מוזיקלי

דודו אלהרר הוא זמר, מוסיקאי, שחקן, שדרן רדיו, מנחה טלוויזיה, מפיק מוסיקלי ומספר סיפורים. זכה בפרס תמוז של תעשיית המוסיקה הישראלית על פועלו. הפיק אלבומים לגידי גוב, "הברירה הטבעית", יוני רכטר, יוסי בנאי ורבים אחרים.

אלוני יפתח

משורר

יפתח אלוני הוא משורר, סופר ומו"ל הוצאת אפיק - ספרות ישראלית. אלוני הוא יזם "מעבורת" - פרויקט דיגיטלי רב-לשוני חדש לסיפורים קצרים, המציג סיפורים עכשוויים וקלאסיים ממקומות שונים על גבי הגלובוס בשפת המקור שלהם ובתרגום לאנגלית ולעברית.

אלוני עמית

צלם

עמית אלוני הוא צלם המתמחה בצילום אורבני (צילום רחוב). צילם בין השאר בקובה, תאילנד, וייטנאם ואתיופיה. למד בבית הספר לצילום של אלון קירה.

מידע נוסף

אלטר נפתלי

מלחין

נפתלי אלטר הוא מלחין, מפיק, תסריטאי ובמאי קולנוע. כתב בין השאר שירים לזמר אושיק לוי ("יונתן סע הביתה") וכן תסריטים ומוזיקה לסרטים של אסי דיין. עמד בראש קרן הקולנוע הישראלי וניהל את מחלקת הדרמה של "הוט" ו"רשת".

מידע נוסף

אליאני שורוק פנינה

משוררת

פנינה אליאני-שורוק למדה ספרות עברית וספרות משווה לתואר ראשון ושני באוניברסיטת בר-אילן. עסקה בהוראה בתיכון, הנחתה מורים וניהלה פרויקטים לקידום נוער בעיריית בת ים ובעליית הנוער מטעם הסוכנות היהודית בירושלים. עמדה בראש סניף הרצליה ליוצאי יהדות מרוקו. ספר שיריה השישי, "משוטטת בדעתי", ראה אור בהוצאת עקד, ב-2017.

מידע נוסף

אליהו אלי

משורר

אלי אליהו הוא בוגר אוניברסיטת תל אביב בפילוסופיה יהודית ובספרות עברית ולמד עריכה ותרגום במכללת עלמא. פרסם עד כה שני ספרי שירה וזכה בפרס היצירה לסופרים עבריים. שיריו הופיעו בכתבי עת ספרותיים כמו "שבו", "קשת החדשה", "הליקון", "הכיוון מזרח", "משיב הרוח" ו"מאזניים". עוסק בעריכה ובכתיבה בעיתון "הארץ".

אליעזר ורדה

משוררת

ורדה אליעזר פרסמה עד כה שלושה ספרי שירה בעריכת רפי וייכרט: "תגיד לי עוד" (עמדה, 2021), "כשהשמש ברא צל" (ג'וקר, 2020) ו"זכוכית השמיים הכחולה" (2018, בסיוע הוצאת מוטיב ספרים). כמו כן פרסמה את "גן השעשועים לכל הצורות והצבעים" (הוצאת צמרת, 2012), ספר ילדים על נושא השונות. היא מוסמכת אוניברסיטת ת"א…

מידע נוסף

אלירז ישראל

משורר (1936-2016)

ישראל אלירז הוא משורר, מחזאי, מורה ומתרגם. ספריו הראשונים היו רומנים, קובצי סיפורים ומחזות, ואחר כך כתב ליברטות לאופרות שהלחין יוסף טל. אל השירה הגיע בשנות ה-80, ומאז פרסם כ-25 ספרי שירים. חתן פרס ביאליק לספרות ופרס ראש הממשלה לסופרים עבריים.

מידע נוסף

אלכסנדר (שפרעם) ללי

משוררת

ללי אלכסנדר (שפרעם) היא פסיכותרפיסטית בהבעה ויצירה, מטפלת משפחתית וזוגית, מטפלת בנפגעות תקיפה מינית ומנחת קבוצות טיפוליות. בוגרת בצלאל, עוסקת באמנות ובכתיבה. מנחת סדנאות המשלבות לימוד טקסט ויצירה ופעילה במסגרות של יהדות מתחדשת וצדק חברתי. ספר שיריה "אבנים" ראה אור בהוצאת פרדס (2018).

מידע נוסף

אלמגור סתיו

יוצרת

סתיו אלמגור יוצרת. בוגרת החוג לאמנות והוראה בסמינר הקיבוצים. אמנית, מעצבת גרפית, פמיניסטית, טבעונית וחובבת חתולים.

מידע נוסף

אלמן רבקה

משוררת

רבקה אלמן פרסמה משיריה ברבעון "שדמות" וב"על המשמר" כשהייתה בת 17, ובגיל 22 פורסם ספרה הראשון, "חג עולה מתהום", בספרית פועלים (שעורך השירה שלה היה אברהם שלונסקי). שלושת ספרי שיריה האחרונים פורסמו בהוצאת גוונים. עוסקת בחינוך מיוחד.

מידע נוסף

אלנקווה שגיא

משורר

שגיא אלנקווה פרסם ארבעה ספרי שירה. הראשון שבהם, "קונכייה", זיכה אותו בפרס שרת התרבות לספרי ביכורים. שיריו פורסמו בכתבי עת ספרותיים רבים, ובהם "עיתון 77", "שבו", "עמדה", "הליקון" ו"מטעם".

מידע נוסף

אלעד איתי

משורר

איתי אלעד פרסם עד כה שני ספרי שירה: "קרבה מדרגה ראשונה" ("עיתון 77", 2012) ו"תותב נהרה" (כרמל, 2007). שיריו התפרסמו גם במדור "תרבות וספרות" של עיתון "הארץ" ובכתבי עת. כתב רשימות על ספרות ואמנות ב"מעריב" ומלמד בסדנאות כתיבה.

מידע נוסף

אלפי יוסי

משורר

יוסי אלפי הוא איש תיאטרון, סופר, משורר, מורה ומספר סיפורים. המייסד והמנהל האמנותי של פסטיבל מספרי סיפורים. נחשב לאבי התיאטרון הקהילתי בארץ. הרצה בחוג לתיאטרון באוניברסיטת ת"א וייסד את תיאטרון גבעתיים. פרסם עד כה כ-25 ספרי שירה, פרוזה וספרי עיון בתיאטרון.

מידע נוסף

אלפנדרי רוני

משורר

ד"ר רוני אלפנדרי הוא עובד סוציאלי קליני ומרצה באוניברסיטת בר-אילן. מחבר הרומן "אהבה זה לא עונש" (2000) וספר השירים "בזכות הספק" (2004).

מידע נוסף

אלקיים אבי

אבי אלקיים, ראש המחלקה למחשבת ישראל,אוניברסיטת בר־אילן; ראש מרכז שלמה מוסיוף לחקר הקבלה, אוניברסיטת בר-אילן. מראשי קבוצת דרך אברהם – לדיאלוג רוחני לשלום ולסובלנות בין היהדות והאסלאם.

מידע נוסף

אלקלעי-גוט קרן

משוררת

קרן אלקלעי-גוט היא משוררת זוכת פרסים, חוקרת ספרות, מבקרת ספרות, מתרגמת ופרופסור לספרות אנגלית באוניברסיטת תל אביב. כותבת באנגלית ובעברית, ומכהנת כיו"ר אגודת הסופרים כותבי אנגלית בישראל. משתפת פעולה עם מוסיקאים והוציאה דיסק משותף עם הפסנתרנית ליז מגנס.

מידע נוסף

אמדורסקי אסף

מלחין

אסף אמדורסקי הוא זמר, מלחין, מעבד ומפיק מוזיקת רוק ומוזיקה אלקטרונית. בוגר בית הספר רימון. זכה בפרס אופיר על הלחנת המוזיקה בסרט "איים אבודים". בנו של הזמר בני אמדורסקי.

מידע נוסף

אמיר דנה

משוררת

ד"ר דנה אמיר היא פסיכולוגית, פסיכואנליטיקאית ומשוררת. עוסקת בקריאה פסיכואנליטית של יצירות ספרות וחוקרת את הקשר בין פסיכופתולוגיה לשפה. זכתה בין השאר בפרס הבינלאומי ע"ש פרנסיס טסטין לכתיבה פסיכואנליטית בנושא אוטיזם ופרס ראש הממשלה לסופרים עבריים.

מידע נוסף

אמריליו מוני

מלחין

מוני אמריליו הוא מלחין ומעבד מוזיקלי, חתן פרס אקו"ם על מפעל חיים. משיריו הנודעים: "בארץ אהבתי", "ההר הירוק תמיד", "רקפת" ו"פרח משוגע". את רוב שיריו הלחין לזמרות דורית ראובני, רוחמה רז וחוה אלברשטיין.

מידע נוסף

אנטל יולנדה

אמנית

יולנדה אנטל היא אמנית ילידת פולין, המתגוררת כיום באילת. למדה אמנות ותיאטרון באוניברסיטה העברית וכמו כן למדה אמנות באקדמיה לאמנויות יפות באיטליה. אמנותה משלבת פיסול בברונזה וציור וכן ציור על בדי קנבס ומשי. עבודותיה הוצגו במוזיאונים לאמנות ובתערוכות רבות בארץ ומחוצה לה.

מידע נוסף

אנטמן אביגיל

משוררת

אביגיל אנטמן היא משוררת, מורה לספרות ומחנכת. בעלת תואר שני בכתיבה יוצרת ומנחה סדנאות כתיבה בהשראת המקרא ובשילוב מדיטציה. חברת ארגון קולך – פורום נשים דתיות, חברת הנהלה בעמותת נשות הכותל. פסוקי המקרא משמשים תיבת תהודה מרכזית לשירי ספרה: "בחיים החדשים שיהיו לי" (אבן חושן, 2014).

מידע נוסף

אנקרי אתי

מלחינה

אתי אנקרי היא זמרת-יוצרת, מלחינה, פזמונאית ושחקנית. משיריה הידועים: "רואה לך בעיניים", "מיכאל", "לך תתרגל איתה" ו"לוליטה". חזרה בתשובה ונמנית עם חסידות ברסלב.

מידע נוסף

אס שרון

משוררת

שרון אס היא משוררת, מרצה, מנחה ועורכת. בעלת תואר שני בתכנית ללימודי הדתות. מרצה לספרות ומלמדת בתכנית לכתיבה באוניברסיטת תל אביב. ספריה זיכו אותה בפרס ביאליק ובפרס ראש הממשלה. עוד זכתה בפרס לספר ביכורים מטעם המועצה למינהל התרבות ובמלגת הליקון ע"ש חזי לסקלי לספר ראשון.

מידע נוסף

אסולין יאיר

משורר

יאיר אסולין הוא סופר ומשורר. ספרו "נסיעה" (חרגול/עם עובד) זיכה אותו בפרס ספיר לספרי ביכורים ב-2011. ספרו השני, "הדברים עצמם" (חרגול/מודן), התפרסם ב-2014. שיריו התפרסמו בכתבי עת לספרות ובמוספי הספרות בעיתונים.

מידע נוסף

אסייג סלין

סופרת

סלין אסייג לומדת לתואר שני בכתיבה יוצרת באוניברסיטת בן גוריון ועובדת בתחום המכונות. ספרה הראשון הוא "צעקה הפוכה" (הוצאת אחוזת בית, 2014).

מידע נוסף

אסף אורי

משורר

אסף אורי הוא דוקטור לכימיה. עבד במחקר באוניברסיטה העברית בשנים 1969–2002. כיום עוסק בכתיבה (בהונגרית), בציור, בהוראה ובתרגום. עד כה פרסם קובץ פרוזה לירית, "קפקא בתמונות" (הוצאת כרמל, 2017, מהונגרית: רמי סערי), וחמישה קובצי שירה בהונגרית.

מידע נוסף

אפלבאום בועז

משורר

בועז אפלבאום הוא סופר, משורר, חוקר פוליטי ותסריטאי. בעבר כיהן כראש לשכת ראש הממשלה שמעון פרס וכנשיא המכון הישראלי לקולנוע. בין יוזמותיו: ביטול הצנזורה על הצגות תיאטרון והנחת היסודות להקמת הקרן לעידוד סרטי איכות. כתב שבעה ספרי שירה ופרוזה ופרסם מאות רשימות פובליציסטיות בעיתונות. 

מידע נוסף

אפפל שולמית

משוררת

שולמית אפפל פרסמה בגיל 17 את ספר שיריה הראשון, "שעת ילדה" (עכשיו, 1965). ב-1975 הקימה וניהלה את הגלריה לאמנות "נינווה" בתל אביב, שבה התקיימו ערבי ספרות ושירה. ב-1982 זכתה בפרס קוגל לשירה וב-1987 בפרס ראש הממשלה.

מידע נוסף

ארבל-אלון שגית

משוררת

ד"ר שגית ארבל-אלון היא רופאת נשים מומחית לאונקולוגיה בבית החולים הדסה, מנהלת מרכז "בת עמי" לטיפול בנפגעי תקיפה מינית ומתנדבת בארגון "רופאים ללא גבולות". זכתה בפרס לידר לשירה מטעם מכון ויצמן. ספר שיריה הראשון, "מחוץ למעגל", ראה אור בהוצאת כרמל ב-2013.

מידע נוסף

ארגוב אלכסנדר סשה

מלחין (1995-1914)

סשה ארגוב נחשב לאחד מגדולי המלחינים בזמר העברי. חתן פרס ישראל לזמר עברי. הלחין יותר מ-1,200 שירים המאופיינים בהרמוניה ובמנגינה מיוחדת. בין שיריו הידועים: "הרעות", "הוא לא ידע את שמה" ו"כשאור דולק בחלונך".

מידע נוסף

ארד נילי

משוררת

נילי ארד (ילידת 1943) היא משפטנית ישראלית, שכיהנה כנשיאת בית הדין הארצי לעבודה מנובמבר 2010. ב-2013 בהגיעה לגיל 70, פרשה לגמלאות. בצעירותה למדה בקורס שירה שהנחו יהודה עמיחי ומנחם בן. בשנת 2016 ראה לאור בהוצאת "אבן חושן" ספר שיריה "על גב הנמר" בעריכת אלי הירש  ובו שירים שכתבה לאחר פרישתה…

מידע נוסף

ארז נעמה

משוררת

נעמה ארז כתבה נובלה וספרי שירה, פרסמה סיפורי ילדים ב"דבר לילדים" ושירים ב"דבר" ו"על המשמר". עובדת כיועצת חינוכית ומטפלת בגישה קוגניטיבית-התנהגותית. עוסקת בתרגול ומחקר של תורות רוחניות, דבר שבא לביטוי גם בכתיבתה.

מידע נוסף

אריאל מאיר

(1942-1999) מלחין

מאיר אריאל היה פזמונאי, מלחין וזמר ישראלי בעל סגנון ייחודי. כונה בשלבים שונים של הקריירה שלו "הצנחן המזמר" ו-הטרובדור הנודד". נחשב לאחד היוצרים הבולטים בתחום בשנות ה-80 וה-90. לאחר מותו בוצעו שיריו על ידי אמנים רבים של הזמר העברי.

מידע נוסף

ארמוני דפנה

זמרת

דפנה ארמוני היא זמרת, שחקנית וציירת. פעילה כזמרת מסוף שנות ה-70, אז גם השתתפה בסרט "הלהקה". משנות ה-90 עוסקת בציור והציגה את עבודותיה ב-16 תערוכות. כמו כן הצטרפה ללהקת שחקני תיאטרון הבימה ומשתתפת בין השאר במחזות זמר.

מידע נוסף

ארמוני מיכל

מיכל ארמוני למדה מדעי המחשב ובעלת תואר דוקטור מבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב. כיום חוקרת במחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן ברחובות. במקביל עסקה במשך השנים ברישום וציור, שירה ודרמה יוצרת. "אי-עקביות" הוא ספר שיריה הראשון (גוונים, 2015).

מידע נוסף

אשד רחל

משוררת

רחל אשד היא ציירת ומשוררת. למדה אמנות בלונדון, תיאטרון באוניברסיטת תל אביב וצילום אמנותי בקמרה אובסקורה וב"מימד לאמנות חזותית". ספרה "הבטחות קטנות" זכה בפרס אקו"ם ליצירות שהוגשו בעילום-שם, וספרה "שקופה בחלון" זכה בפרס ברנשטיין לשירה עברית מקורית.

מידע נוסף

אשדות יזהר

מלחין

יזהר אשדות הוא מלחין, מפיק מוזיקלי וזמר. התפרסם כחבר בלהקת "תיסלם" ולאחר מכן פיתח קריירת סולו לצד עבודה כמעבד ומפיק. בין היתר הלחין את השירים "לראות אותה היום", "רדיו חזק" (עם יאיר ניצני), "תפסיק לכוון אליי", "חצבים פורחים" ו"דרכנו".

מידע נוסף

אשכנזי רוזנבלום מוריה

משוררת

מוריה אשכנזי-רוזנבלום, משוררת ואמנית יוצרת. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות ושיריה התפרסמו בכתב העת 'עתר'. למדה עיצוב קרמי ב'בצלאל' ולימודי אסיה לתואר שני באוניברסיטת חיפה. זכתה בפרס 'פולונסקי' ובמלגת קרן 'שרת' לאמנים. אם לארבעה, נמסרה לאימוץ בינקותה וגדלה בקיבוץ דתי.

מידע נוסף

אשל כהנסקי ענבל

משוררת

ענבל אשל כהנסקי כתבה ספרי שירה ופרסמה משיריה, בין השאר, ב"דג אנונימי" ו"אוקפי" המקוונים וב"משיב הרוח" ו"כרמל" המודפסים. חלק משיריה עוסקים במחלה שממנה היא סובלת, אסנשל מיוקלונוס, תנועות בלתי-רצוניות בכל הגוף.

אשפיז שיר

ציירת

שיר אשפיז חלתה בגיל 12 בווירוס אלים שגרם לה לשיתוק בעמוד השדרה, ולאחר שנה של שיקום החלה לבנות את חייה מחדש באמצעות לימודי ציור. הציגה בתערוכה משותפת עם המורה שלה, הצייר מיכאל חזין.

מידע נוסף

בֵּר דנית

סופרת

דנית בר היא פסיכותרפיסטית למעלה מ-40 שנה. נמנתה עם צוות ההקמה של ביה"ח הדסה הר הצופים וניהלה את השירות הסוציאלי שם עד פרישתה. פיתחה גישה חדשה לתופעת ההורות המרעילה וחיברה את הספר "ילדות של נסיכה – סיפורי חיים של ילדים להורים מרעילים" (הקיבוץ המאוחד, 2019).

מידע נוסף

באומגרטן דניאל

משורר

דניאל באומגרטן, עו"ד ופעיל ב"מאבק המשוררים", פרסם את ספר ביכוריו "למרות שהמשורר הזהיר" בהוצאת גוונים (2011). שיריו התפרסמו ב"הארץ", "מאזנים" ו"גג" ובאתרים "העוקץ", "במחשבה שנייה" וב"מכתבים לורן".

מידע נוסף

בהר אלמוג

משורר

אלמוג בֶּהַר הוא משורר, סופר ומבקר ספרות. חתן פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים. זכה במקום הראשון בתחרות הסיפור הקצר של "הארץ" ובציון לשבח בפסטיבל השירה במטולה. מלמד בבית הספר קדמה בקטמונים ומנחה קבוצת פיוט באוניברסיטת בר-אילן.

מידע נוסף

בוזגלו שמעון

משורר

שמעון בוזגלו כתב ספרי שירים ותרגם שירה ומחזות. כמו כן תרגם ספרים מהפילוסופיה היוונית העתיקה. זכה בפרסים רבים ובהם פרס ברנשטיין על מחזה מקורי, פרס התיאטרון לתרגום, פרס ראש הממשלה ליצירה, פרס עמיחי לשירה ופרס קרן ירושלים לספרות יפה.

מידע נוסף

בוחבוט דוד (ניאו)

משורר

דוד (ניאו) בוחבוט הוא משורר, עיתונאי, מורה לכתיבה, עורך ומבקר שירה. פרסם רשימות ביקורת שירה ב"הארץ" וכתבות ב"גלריה שישי". עורך ראשי של סדרת הספרים "רף" לשירה, הגות וביקורת וכן עורך ומפיק את פסטיבל ת"א לשירה (לצד עודד כרמלי). ספרו הראשון, "באישון ליל נצח", ראה אור בסדרת "ריתמוס" של "הקיבוץ המאוחד"…

מידע נוסף

בוכמן עדנה

סופרת

עדנה בוכמן פרסמה עד כה שלושה ספרים. ספרה "האם יש משהו בינינו" הועלה בתיאטרון תמונע, וספרה "נדדה האהבה" עובד למופע בקפה-תיאטרון הקאמרי עם השחקנית אסתי זקהיים. בוכמן עבדה כיועצת אופנה לסגל הדיפלומטי בארץ וכקניינית של אבני חן.

מידע נוסף

עמוד 1 מתוך 9