עזרא לוי – צלם פואטי

השקת הספר "אם לא היה פה מעקה הייתי עפה"Ezra levi
מאת המשוררת סמדר שרת
(הוצאת ספרי עתון 77).
בית היוצר של אקו"ם, תל אביב. 15.3.16

באולם עמוס אורחים התקיימה בבית היוצר תל אביב השקה מרגשת לספר "אם לא היה פה מעקה הייתי עפה". זהו ספר שישי של המשוררת סמדר שרת ובו שמונה שערים שבפתח כל אחד מהם ציור יפה של חיה עגור.

לצד המשוררת השתתפו באירוע עמית ישראלי-גלעד, פרופ' יצחק בן-מרדכי, נילי דגן, משה אוחיון, לילך גליל, יואב איתמר וניסים ברכה. הנחה בחן גיא שרת, אחיה של המשוררת.
על המוזיקה באירוע הופקדו המוזיקאית ציבי שרת, אחותה של המשוררת, ששרה וניגנה סולו בפסנתר, וההרכב "רונית רולנד והנגנים" בגיטרות חשמליות, באנרגיה בלתי נדלית. שני אלה, כל אחד בסגנונו, הציגו הופעה מוזיקלית יוצאת מהכלל. בין השירים שבוצעו היו ארבעה שהולחנו מתוך ספריה של סמדר שרת: "רגע" ו"סוס אדום" שהלחינה רונית רולנד, "מרבדי עננים מתחתי" ו"כל געגועי" שהלחינה ציבי שרת.

sharet levi2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sharet levi1מבלי לגרוע מדבריהם של יתר הדוברים בערב, לפניכם ציטוטים מתוך דבריו של פרופ' יצחק בן-מרדכי:
"הספר של סמדר הוא ספר אמיץ. הוא אמיץ משום שבתוך מרקם של ליריקה מעודנת יש בו חשיפה אישית גדולה, ויש בו עובדות ואמירות קשות. יש בשירים רגש, הרבה, אבל אין רגשנות. להפך. הרגשות קשוחים. הם מוצבים בחזית, בצורה עובדתית, ללא הסוואות, ללא בכיינות. סמדר לא עושה לעצמה הנחות. [...]
"כותרת הספר הצהרתית, חדה מאוד. זו כותרת שמצהירה שסמדר הייתה רוצה לעוף, שהייתה רוצה להמריא, או להתעלות, אבל יש משהו שחוסם. משהו שמפריע. כשקראתי את השירים לראשונה, פגשתי תחילה את אלה שאכן עוסקים במה שחוסם. במה שלא מאפשר לעוף. בקריאה נוספת של השירים, הבנתי שטעיתי, שסמדר כן עפה. זה נשמע פרדוקסלי. איך אפשר גם לעוף וגם לא לעוף ? אפשר. יש אנשים שיש להם תכונות סותרות, מאפיינים סותרים או רגשות סותרים, והם מסוגלים להכיל אותם. [...] נראה לי שזה המצב בספר: גם להרגיש בעוצמה רבה שמשהו חוסם את התעופה, וגם לעוף ממש. גם – וגם".

sharet levi13jpg

להגדלה לחץ על התמונות

prettyphotoprettyphotoprettyphoto

 

 

 

 

prettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphoto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

למעוניינים לקרוא את הסקירה המלאה ולעיין בתמונות נוספות מהאירוע,
קישור אל האלבום הרלוונטי של עזרא לוי בפייסבוק

 

דברים של פרופ' יצחק בן מרדכי באירוע השקת הספר "אם לא היה פה מעקה הייתי עפה" 

הזנת תוכן: 7.4.2016
חזרה לדף הראשי "עזרא לוי – צלם פואטי"