עזרא לוי – צלם פואטי

האקדמיה ללשון מגומגמת - בקרן הרחובות המקבילים

Ezra levi

חגיגת יובל שנים למשורר שלומי חסקי והשקה מאוחרת של שני ספריו: "האקדמיה ללשון מגומגמת" (עורך: רן יגיל, כרמל-עמדה, 2008), "בקרן הרחובות המקבילים" (עמדה, 2013). בית היוצר של אקו"ם, נמל תל אביב. 1.3.2016

 -----------------------------------------------------------

 

EZEA-SHLOM1

 

המשורר שלומי חסקי חגג יום הולדת בערב שכולו שירה. במוקד האירוע, שכותרתו "שלומי חסקי חוגג יובל עם שיריו וחבריו", עמדו שני הספרים שהוציא לאור בשנים האחרונות, וחבריו המשוררים קראו מהם שירים לפי בחירתם ונתחו אותם.

 

בין היתר אמר רן יגיל באירוע: "שייבּדל לחיים ארוכים, שלומי חסקי מזכיר לי את המשורר אבי אליאס ז"ל. גם אצל חסקי השירים כּנים, חזקים, חברתיים, והוא נוגע בדבק האנושי הזה שמחבר בין אנשים, דבק שבמשך הזמן הולך ומתפורר. חסקי הקדיש לזכרו של אליאס את השיר הפותח את ספרו 'בקרן הרחובות המקבילים'".

EZRA-SLOMI2

חגיגת היובל הזו, שמהותה נגיעה בזמן, גם בזמן שחלף, מזכירה את מה שכתב מבקר הספרות אלי הירש על ספרו הראשון של חסקי, "האקדמיה ללשון מגומגמת" (ידיעות אחרונות, מוסף 7 לילות, 28 בנובמבר 2008): "בספרו של שלומי חסקי מצאתי שירים יפים, מודעים לעצמם, אישיים מאוד, צנועים במובן הטוב של המילה, שאינם משקפים בשום צורה לא את ההבטחה ל'לשון מגומגמת', בטח לא ל'אקדמיה'. רבים מהם הם בעצם מין קינות מעודנות על הזמן החולף ללא טעם, על חדלונה של התקווה במאבקה עם הייאוש, על עיקשותם של הפחדים המכשילים את החתירה לאושר וכו'.

"הדימוי ששב וחוזר בהם הוא דימוי הזמן שעצר מלכת – עצר בטראומות של הילדות ושל החיים בכלל, עצר אי-שם בימי נעוריו של המשורר שבהם מפחי הנפש שלו היו עדיין רעננים יחסית, ובעיקר עצר מתישהו בראשית שנות השמונים... הפואטיקה של חסקי מעדיפה שיר אישי וצנוע הנסמך על דימויים מן התרבות הפופולרית, מתגמגם בדרך רהוטה למדי ומבטא ייאוש זהיר ומאופק. זו ייצגה את דרך המלך של השירה העברית הצעירה".

לחץ על התמונות להגדלה

 

prettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphoto

 

 

את הערב הנעים המוזיקאי אילן וירצברג שהופיע בשירי משוררים שהלחין ובראשם יונה וולך, והקהל הצטרף אליו בשירה ובמחיאות כפיים. עוד השתתפו באירוע: דיתי רונן, נילי דגן, אופיר נוריאל, עדי עסיס, יהודה עתי, גיורא פישר, מיכאל גמליאל, דן שביט ונדיה עדינה-רוז.

prettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphoto


 

המעוניינים יכולים לעיין בסקירה המלאה ובתמונות נוספות מהאירוע בקישור לאלבום הרלוונטי של עזרא לוי בפייסבוק

 

הזנת תוכן: 17.3.2016

חזרה לדף הראשי "עזרא לוי - צלם פואטי"