על ספת הגרפולוג עם מיכל דורון
- פרטים
- כניסות: 2801
מיכל דורון – גרפולוגית מומחית מעל עשרים וחמש שנים.
חברה באגודה לגרפולוגיה מדעית, בעלת תואר ראשון בפילוסופיה ותואר שני במדעי ההתנהגות בסיומו חקרה את הקשר בין האינטליגנציה הרגשית לבין הגרפולוגיה. בעלת משרד לייעוץ ואבחון גרפולוגי, עוסקת במשאבי אנוש, הכוונה תעסוקתית, גרפולוגיה משפטית והשוואת כתבי יד וחתימות. מרצה בכנסים ובימי עיון של גופים עסקיים, מלמדת גרפולוגיה ומכינה לסטאג'.
ניקו ניתאי
- פרטים
- כניסות: 636
מאת הגרפולוגית מיכל דורון
ניקו ניתאי, הבמאי, השחקן והמחזאי, שהלך לעולמו ב-23 במרץ 2020, התארח לפני כ-15 שנה במכללת לוינסקי במסגרת הסדרה "כתב היד כתב הנפש", שבה ניתחתי כתבי יד של יוצרים מול קהל. לאחר אבחון כתב היד הגיבו היוצרים על ניתוח האישיות, שיתפו חוויות אישיות וסיפרו על מקומה של האמנות בעולמם.
ניצה בן-טל שוחט
- פרטים
- כניסות: 1226
ניצה בן-טל שוחט
ניצה בן-טל שוחט היא אמנית, אופנאית ומעצבת, הרוקמת על משטחים חלקים דמויות של אגדה. כשהיא מציירת על דפים גדולים ולבנים נוצרים עולמות צבעוניים, מסקרנים, אסתטיים,
חיים ספטי
- פרטים
- כניסות: 1278
הפעם אני שמחה לארח על ספת הגרפולוג את המשורר חיים ספטי.
המשורר חיים ספטי, כותב בכתב-יד קטן מאוד, ממלא את הדף במלואו. האותיות קטנות, זעירות, חוטיות ומתפתלות על הדף.
איתמר יעוז קסט
- פרטים
- כניסות: 3318
דרך רצופת מכשולים
לרגל יום השואה הבינלאומי אני מציגה את כתב ידו של איתמר יעוז קסט, משורר וסופר מופלא, עורך ומייסד הוצ' 'עקד' וכתב העת 'פסיפס' וניצול שואה.
ניתוח כתב ידו לקוח מתוך ספרי "על ספת הגרפולוג 2" העומד לראות אור בחודשים הקרובים.
כתב ידו של איתמר יעוז קסט מזכיר תצלום של שתי דמויות: דמות צעירה ודמות זקנה. תצלום זה מוצג במבחן פסיכולוגי בשיטת הגשטאלט, ובו שתי דמויות שלובות זו בצד זו באותו דף נייר.
אביחי קמחי
- פרטים
- כניסות: 1936
כתב ידו של אביחי קמחי נע בין פעלתנות ואופטימיות
לבין שליטה עצמית והתמודדות עם זיכרונות כאובים. אפשר ללמוד על פעילותו, יכולתו הארגונית וגישתו לחיים של הכותב מהשנייה הראשונה שבה הוא מניח את העט על דף הנייר ומתחיל לארגן אותו. כשמתבוננים בדף שכתב קמחי נראה כי הוא מאורגן בצורה טובה למדי.
אשר רייך
- פרטים
- כניסות: 2640
אשר רייך כתב שני טקסטים לצורך האבחון.
טקסט ראשון מובנה, שבו חרז המשורר בספונטניות מיידית ושיחק עם צורות הלשון השונות במיומנות ובמהירות כאילו היו גולות. בטקסט השני התבקש לכתוב כתיבה ספונטנית.