עזרא לוי – צלם פואטי

התערוכה "מֵעֵבֶר לַדּוֹמוּת" (Beyond Likeness) - דיוקנאותEzra levi
באוסף נועה ועוזי אגסי.
אוצֵר – ד"ר אליק מישורי.

הגלריה האוניברסיטאית - קריית האוניברסיטה הפתוחה ע"ש דורותי דה רוטשילד, דרך האוניברסיטה 1, רעננה (בנין הכיכר, קומה 1). 21.10.14 – 30.12.14

--------------------------------------------------------------

 

הפתיחה נערכה ב 21.10.14, וזו התערוכה השלישית בסדרה "מהחלל הפרטי לחלל הציבורי", שמוצגת בגלריית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. המכנה המשותף לכל התערוכות הוא הנגשת יצירות מהחלל הפרטי של האספן, לחלל הציבורי.
בתערוכה, דיוקנאות שיצרו אמנים יהודים וישראלים. מוצגות כאן דמויות מופת בתחום התרבות היהודית והישראלית מהמאה הקודמת והמאה הנוכחית. רוב הדמויות הן של אנשי רוח: ציירים, אדריכלים, סופרים וגם משוררים (יונה וולך, אורי צבי גרינברג, מאיר ויזלטיר, ויליאם בלייק, ועוד).
החלל הגדול בגלריה האוניברסיטאית, מכיל גם גומחות בהן מוצג חלק מהדיוקנאות, עובדה שתורמת מימד נוסף לחוויית הצפייה וההתבוננות ביצירות.

לחץ על התמונות להגדלה

prettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphoto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


המבקרים שהגיעו לפתיחה, הוזמנו גם אל האודיטוריום הסמוך לגלריה. עמית שטרייט, מנכ"ל האוניברסיטה הפתוחה, פתח בדברי ברכה וציין שהגלריה האוניברסיטאית שמחה מאד להציג בתחומה את אוצרות האוסף יקר-הערך הזה.
אוצר התערוכה, ד"ר אליק מישורי, נשא הרצאה סמי-אקדמית מעניינת על טכניקות ביצוע של דיוקנאות בצילום/רישום/ציור. הרצאתו לוותה במצגת, שהמחישה פרטים רלוונטיים. גם עוזי אגסי ונועה אשתו, נשאו דברים. עוזי אגסי דיבר בערב זה על המשמעות של דיוקן ודיוקן עצמי, על תכונות האספנות באופן כללי, על תהליך האספנות של יצירות אמנות, וגם על אספנות ספרים.

prettyphotoprettyphoto

 

 

 

 

 

 

לפניכם ציטוטים חלקיים מדברי עוזי אגסי :
"הקניה הראשונה שלי של יצירת אמנות, היתה רישום של ז'אן דוד, אותו קניתי כמתנה לאשתי להולדת הבן הבכור עומר, והיא נעשתה בתשלומים. כחייל, יכולתי אז לרכוש רק רישומים או אקוורלים, וזה היה הבסיס של האוסף...
במרוצת השנים, אולי הרגשתי שמיציתי את העניין באמנות הפלסטית, ואת מקומה תפס עניין הספרים. אני חושב שמתאים יותר לכנות את אספן הספרים : 'בִּיבּליוֹפיל' - 'אוהב ספר', אבל מעבר לממוצע. אני מודה, שבעקבות ההחלטה שלי לייסד את ההוצאה לאור 'אבן חושן', הצלחתי להיגמל מהאספנות, והביבליופיליה עברה אל הוצאת 'אבן חושן' ". סוף ציטוט.
בתערוכה מוצגים רישומים וציורים מעשה ידי האמנים : אביבה אורי, אביגדור אריכא, איריס קובליו, נפתלי בזם, צילה בינדר, יוסף בודקו, משה ברנשטיין, מרסל דושאן, דוד הנדלר, אוזיאש הופשטטר, רן הדרי, יוכבד וינפלד, אריה לובין, מרדכי לבנון, פמלה לוי, אברהם נתון (נתנזון), בתיה לישנסקי, אביגדור סטימצקי, אדמונד פירסט, יאן ראוכוורגר, והרמן שטרוק.

בקטלוג התערוכה קיים מקבּץ חלקי מייצג של הדיוקנאות, כולל מבוא עם מידע רלוונטי פרטני, והוא ערוך יפה כיחידה אחת - בעברית ובאנגלית. עיצוב והפקת הקטלוג – בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה.

התערוכה תוצג שם עד 30.12.14, ואני ממליץ מאד לבקר בה.


למעוניינים לקרוא את הסקירה המלאה ולעיין בתמונות נוספות מהאירוע, להלן
קישור אל האלבום הרלוונטי של עזרא לוי בפייסבוק.

 

הזנת תוכן: 26.10.2017
חזרה לדף הראשי של "עזרא לוי - צלם פואטי"