עזרא לוי – צלם פואטי

18.6.15 – השקת "החיים לא ראויים לחיים", ספר שירה Ezra levi
שלישי של עודד כרמלי בהוצאה חדשה, "הבה לאור".
עורכים: עודד כרמלי וג'רמי פוגל.

"כרמלית" – מועדון תרבות, רח' יום טוב 30, כרם התימנים, ת"א.

-----------------------------------------------

את הכינוי "חיים לא ראויים לחיים" (Lebensunwertes Leben ) לקחתי מהאידיאולוגיה הנאצית. הנאצים כינו כך את הלוקים בשכלם, בגופם ובנפשם, ולאחר מכן גם את ההומוסקסואלים, הצוענים והיהודים. אני הקטן רק הוספתי את ה' הידיעה – כדי שיהיה ברור שכל החיים מבזים את החיים, שכל החיים מבזבזים את חייהם. ושיהיה ברור גם ההפך : שהחיים הם אלה שאינם ראויים לנו החיים, שהחיים הם אלה שמבזים אותנו החיים.
הקטע דלעיל פורסם לא מזמן, כחלק מפּוסט שהעלה כרמלי בפייסבוק.

עודד כרמלי, 30, מי שכּונה "הילד הרע של הפואטיקה הישראלית", מצא מזמן "אבא רוחני" שאימץ אותו אליו באהבה רבה – פרופסור גבריאל מוקד, שנשא דברים באירוע. בין היתר, אמר את הדברים הבאים:
"עודד נוגע בשיריו בכל הנושאים. במוות, בחיים, בחלל היקום, בשירה עצמה, בתיקָנים, בפּוּפּיק, בבעלי חיים, ועוד. באחד השירים, לדוגמה, הוא מבקש להרבּות בחלבּונים. עודד, אתה הכנסת הכּול לשירה, כמו שאמר דוד אבידן : שירה צריכה לעסוק בכּול.
בכללותו, ספר השירה הזה בעיניי, הוא קצת דאדאיסטי וקצת פוטואיסטי. גם אפשר להבחין בכך שיש 'נימה ילדית' בשירים. זה מורגש." עד כאן דברי מוקד.

לחץ על התמונות להגדלה

prettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphoto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


זה ספר ראשון שיצא לאור, בהוצאה החדשה "הבה לאור". בספר 96 עמודים כולל איורים, ואין שמות לשירים. כריכתו של הספר נושאת מאפיינים אסתטיים של קדוּשה, כמו כריכה של סידור תפילה, חוּמש, או ספר חסידוּת. "מבחינתי, זה ספר קדוש", אמר לי כרמלי, כשתהיתי למראה הכריכה החריגה.

ההשקה התקיימה במועדון תרבות חדש שנקרא "כרמלית", צעדים ספורים משוק הכרמל בת"א. זה היה ערב מהנה, לא שגרתי מבחינת האווירה, "הראש היצירתי" והסגנון, גם בזכות ההומור הייחודי של מנחה הערב, ג'רמי פוגל. אגב, זו לא פעם ראשונה שאני נוכח באירועים של קבוצת "הבה להבּא". אדם זר שמתוודע לראשונה לאירועי הקבוצה, ירגיש שנקלע לאיזו קבוצה סגורה, ששפת התקשורת ביניהם מתנהלת בקודים ייחודיים המוכָּרים רק לחברי הקבוצה ולאוהדיה, רובם צעירים בגילים 25 – 35.
בערב זה השתתפו: גבריאל מוקד, ג'רמי פוגל, עודד כרמלי, יואב עזרא, שיר חכם ואתגר מויאל.

prettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphoto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

למעוניינים לקרוא את הסקירה המלאה ולעיין בתמונות נוספות מהאירוע, רצ"ב
קישור לאלבום הרלוונטי של עזרא לוי בפייסבוק.

 

הזנת תוכן: 25.6.2015

חזרה לדף הראשי "עזרא לוי - צלם פואטי"