מסיפור לתיאטרון

במהלך העשור האחרון מובילה ספריית "בלפר" ובתמיכת משרד התרבות והספורט המחלקה לספריות את הפרויקט לעידוד הקריאה בקהילה רב תרבותית, ששמו להם למטרה לקדם את נושא עידוד הקריאה והדו קיום בחברה רב תרבותית באמצעות הספר וחיזוק מעמדה של הספרייה בקהילה.

GAN1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בכל שנה נבחרים גן יהודי וגן ערבי מהעיר רמלה להשתתף בפרויקט "מסיפור לתיאטרון" באמצעות שיטה מיוחדת שפיתחה בלהה מס-אשרוב המנחה את הפרויקט ומגיעה למפגשים בגנים ומעבירה את המסרים בסיפור בשיטה המשלבת שאלות, אימפרוביזציה, תנועה וציור. ילדי הגן מקימים לחיים את הדמויות וההתרחשויות בסיפור. כך הם כותבים יחד את המחזה.

הפעילות מועברת לילדים באופן חוויתי כשהילדים שותפים לתהליך לאורכו השאלות מכוונות להבנתה עמוקה של הסיפור והילדים גם מציירים את התשובות. ילדי הגנים מעשירים את השפה, לומדים להתמודד עם פתרון בעיות, חקר וידע עולם, לקבלת האחר והשונה.

במקביל מתחילה להירקם מערכת יחסים בין ילדי שני הגנים. ראשית באמצעות חלופת מכתבים ותמונות, בשלב מאוחר יותר נפגשים שני הגנים לטיול משותף בהשתתפות ההורים, לקראת ערב ההצגה נפגשים כל הילדים וההורים להכנה משותפת של התפאורה והתלבושות על בסיס ציוריהם של הילדים עיצבה מעצבת התפאורות את התפאורה להצגה. בציורי הילדים ניתן להבחין בהתפתחות המחשבתית של הילדים – הציור הולך ומתמלא ומועשר עם הזמן.

 

gan5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

במהלך השנה נפגשו הורי ילדי הגנים עם ילדיהם לפעילות משותפת ולהידוק הקשרים – בפעילות עבדו ביחד על הקמת התפאורה בניצוחה של מירב גלבפיש (המעצבת) כמובן שהגננות הן המנצחות על הפעילות ועבודת הקודש.

הפרויקט שהועלה ביוזמת הגב' נעמי לוסטיגמן מפקחת הגנים דאז במשרד החינוך והגב' דניאלה לבקוביץ מנהלת הספרייה הציבורית "בלפר" ראו בעשייה זו הזדמנות לפתח אצל הילדים את היכולת לקבל את השונה באמצעות חוויות הקשורות בתחומי תיאטרון ואומנות, לייצר מפגש בין תרבותיות שונות באמצעות חוויה מעשירה ומאירת פנים שכיבכול מוכרת להם.

 

יוצרים מדליקים משואות - עצמאות תשע"ז

על הפרויקט "מסיפור לתיאטרון" באתר של ספרית בלפר

 

פרויקט גן ערבי-יהודי - ספרית בלפר

 

 

הזנת תוכן: 28.4.2017

חזרה לדף הראשי "מה חדש בתיאטרון"