"נאיביות בימי קורונה"

האם האמנות שנוצרה בזמן הקורונה היא סימן לחזור לשורשים?naivi

התערוכה מוצגת בגלריה ג'ינא לאמנות נאיבית.

גלריה ג'ינא בצפון הישן של תל אביב היא הגלריה היחידה בעולם המתמחה באמנות נאיבית בינלאומית. בגלריה ניתן למצוא עבודות של למעלה מ-200 אמנים, מ-37 מדינות שונות.

התערוכה נפתחה ב-18 בנובמבר, 2021.
נעילה: יום שישי, ה-4 בפברואר 2022
שעות פתיחה: ב'-ה' 12:00-19:00, ו' וערבי חג 10:00-14:00

 

מגפת הקורונה פרצה לחיינו (בישראל) בפברואר 2020.
מאז ועד היום, עברו חיינו שינויים והתאמות שונים ומשונים. שגרת יומנו הופרה חדשות לבקרים וחדרו אליה מושגים שלעולם לא חשבנו שיהפכו לחלק אינטגרלי מחיינו כגון: סגרים, בידודים, עטיית מסיכות, עבודה מהבית והגבלת התקהלויות.
פעילויות אליהן התייחסנו כאל מובנות מאליהן, כפגישה עם חברים בבית קפה, הליכה לתיאטרון וארוחות חג בחיק המשפחה המורחבת, הפכו באבחה למושא תשוקה בלתי מושגת.naivi1

ההגבלות שהוטלו עלינו בעקבות המגפה העכירו את חיינו, אך גם גרמו לנו להעריך דברים אותם לקחנו תמיד כמובנים מאליהם.
המגפה גרמה לנו להכיר בשבריריות חיינו, אך גם להדגיש את חשיבותו של כל רגע בהם, כל מגע אנושי והעניקה לנו הערכה מחודשת למוכר ולבטוח.

כיצד התמודדה האנושות עם הקורונה?

זאת נוכל לדעת רק בעוד מספר שנים, לאחר שישקע האבק על ההתנסות הזו שכולנו עוברים, ויוסקו מסקנות שיסוכמו ויכנסו לספרי ההיסטוריה.

אך כיצד התמודדו האמנים הנאיבים והאמניות הנאיביות עם הקורונה?

על שאלה זו מנסה לענות התערוכה נאיביות בימי קורונה, גם אם בצורה חלקית ובצניעות המתבקשת, בתערוכה מבליטים האמנים את החיובי והיפה, כאחד מהמאפיינים המהותיים של הז'אנר.

האמנות הנאיבית מתעלה לרוב מעל לקשיי היומיום והקונפליקטים איתם אנו מתמודדים לאורך חיינו. הז'אנר חוגג את החיים הפשוטים, האידיליים בעיני האמנים חיים שהם זוכרים מילדותם או מדמיינים ומבקשים שיהיו לנו. התפיסה הנוסטלגית הזו הינה על-זמנית ולרוב אינה מושפעת מתהליכים ואירועים חולפים.

בתערוכה נאיביות בימי קורונה, יוכלו המבקרים בגלריה ג'ינא לראות עבודות שנוצרו תחת התפיסה הנ"ל. וייווכחו שלמרות התקופה המאתגרת שאנו עוברים, המגפה אינה נוכחת בעבודות אמנות אלו.
כוחה של הנאיביות חזק מאבני הנגף הזמניים שבהם נתקלים האמנים בדרכם.naivi2

לעומתם, יוצגו בתערוכה עבודות נאיביות אשר מתייחסות בצורה זו או אחרת לחוויית האמן את תקופת המגפה. הצורה בה מתייחסים האמנים לתקופה מאתגרת זו, היא לפעמים ברורה, ישירה ומובנת, ולפעמים מתבטאת רק במרומז או כביטוי לחוויה מאוד אישית של האמנים אשר רק למקרא דברי ההסבר שלהם נוכל לרדת לסוף דעתם ולהבין את ההקשר לקורונה.

אנו מזמינים אתכם להתרשם ולהנות מכמוסות הזמן שהאמנים הנאיביים יצרו במיוחד לתערוכה זו, כמוסות זמן שייכנסו לדפי ההיסטוריה.

התערוכה תימשך עד לתחילת חודש פברואר.

 

הזנת תוכן: 27.12.2021

חזרה לדף הראשי "מה חדש באמנות"