אבנר שטראוס - א"ש קטנה

שירים מאלבומיו השונים וחדשים.AVNER STRAUSS
מופע יחיד אקוסטי.

יום ד' 13.6.2012, בשעה 21.00, קפה ביאליק ת"א.
להזמנת כרטיס 03-6200832

אבנר אריה שטראוס (נולד בשנת 1954) הוא זמר, מלחין, גיטריסט, פזמונאי ומשורר ישראלי.
מפיק אירועי תרבות ואמנות ועומד בראש מיזם סל תרבות שטראוס.

שטראוס נולד בישראל, בנו של הפילוסוף מיכה שטראוס, נכדו של המשורר לודוויג שטראוס ונינו של מרטין בובר. למד מספר שנים בארצות הברית, בוגר מכללת ברקלי למוזיקה בבוסטון. לאחר לימודיו שב לישראל ולימד ג'אז באקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים.
הוא החל לפעול כמוזיקאי בתחום האוונגרד. בשנות ה-60 הופיע בלהקות רוק בחיפה, בתל אביב ולאחר מכן בירושלים. ב-1971 הקים את הרכב הבלוז הישראלי הראשון וכתב את הבלוז "יש לי טלפון ואין לי עם מי לדבר". ב-1975 נסע לארצות הברית, ניגן והתמחה בג'אז, בלוז, פלמנקו וגיטרה קלאסית, ובהמשך מיזג את הסגנונות ליצירה אישית ייחודית. במשך השנים זכה להכרה במספר פרסים בפסטיבלי גיטרה בינלאומיים. בשנות השמונים והתשעים הופיע בהופעות ובאירועים מוזיקליים בישראל. הוציא מספר אלבומים באופן עצמאי, תחת הכותרת "חברת תקליטים קטנה".
שטראוס פרסם מספר ספרי ילדים וספרי שירה. הוציא מספר אלבומים כזמר-יוצר ודיסק ו-DVD בשם "החברים של הקרנף" עם אנימציה של רוני אורן ודודו שליטא עם שירי ילדים מקוריים.
בשנת 1988 הקים את "סל תרבות שטראוס" - הפועל במערכת החינוך בישראל למען מופעי העשרה בתחום אמנויות הבמה (מוזיקה, מחול, תיאטרון), בספרות, בקולנוע ובאמנות הפלסטית, בשיתוף אמנות לעם, סל תרבות ארצי ורשויות מקומיות. עד שנת 2011 שימש כמנכ"ל שטראוס מפעלי תרבות בע"מ.

לאתר של סל תרבות שטראוס