עזרא לוי - צלם פואטי

אירוע השקת הספר "עד שאלמד לעוף"fly-cover 
מאת המשוררת  נילי דגן
הוצאת "פרדס" מסדרת "כתוב", בעריכת אמיר אור, 2018

ב-4.5.18, שישי בצהריים, נערכה לנילי דגן חגיגה כפולה - מרגשת ומהנה - ב"בית היוצר", נמל תל-אביב. החגיגה כללה הקראת שירים מספרה החדש, ראיונות קצרים, מוזיקה ותקרובת אסתטית-יצירתית.

 

 

hashaka1המנחה נועם גיל-אור מראיין את נילי דגן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

את האירוע הנחה בקלילות נועם גיל-אור, המוכר לנו כשדרן-רדיו ומנחה בטלויזיה. הוא גם ריאיין קצרות חלק מהמשתתפים, בנינוחות האופיינית לו.

האירוע הזה נחלק לשניים :

חלק ראשון
השקת ספר שירה חמישי של נילי דגן - "עד שאלמד לעוף". הספר בהוצאת "פרדס" מסדרת "כתוב", בעריכת אמיר אור.
באירוע זה נטלו חלק :

המוזיקאי רמי שולר, שפתח את הערב בנגינה מקצועית על מרימבה, ויברפון וכלי הקשה. אמיר אור – משורר ועורך הספר, שהקריא שירים ודיבר על שירי הספר. השחקנית והבמאית דליה שימקו, בקריאה אמנותית משירי הספר. עמוס עבר הדני בגיטרה, לבד וגם באינטראקציה מוזיקלית מלהיבה עם רמי שולר. חני דינור – בליווי נגינתה בפסנתר, ביצעה במקצועיות רבה שירים שהלחינה מתוך הספר. נילי דגן – כלת השמחה, שקראה משיריה ודיברה על יצירותיה.

לחץ על התמונות להגדלה

prettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphoto

 

 

 

 

 

 

 

 

 


חלק שני
חגיגת 6 שנים לקיומו של "האתר של נילי דגן" - עיתון תרבות מקוון לקידום השירה, המוזיקה והאמנות.
באירוע זה נטלו חלק :

המשורר אביחי קמחי, שהקריא שיר מהספר ודיבר על נילי דגן, ראו בהמשך. רונן לן-רידר – בשירה ובנגינה בגיטרה. אלפי גלברד – אומן ספוקן וורד מרתק. המוזיקאי הידוע קובי אושרת, בשירה ובנגינה בפסנתר. עופרה כהן – אישה מיוחדת, שדיברה ברגש על אופן קבלת השונה בחברה, באמצעות מוזיקה עם ילדים. גלית גינדי - יוצרת קולינרית, שבנוסף לתיאוריה בנושא, המחישה לנו מהי "טעימה אמנותית", באמצעות תצוגה יפה על שולחן התקרובת שערכה. דורון לאור ושובל שמש, בעלי צרכים מיוחדים, שריגשו מאוד בשירתם, בליווי הפסנתר של קובי אושרת.

prettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphoto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אציין, שהראיונות הקצרים שערך נועם גיל-אור עם חלק מהמשתתפים, היו תמציתיים ומרתקים בתוכנם. עובדה שתרמה לכך שהקהל נותר קשוב לנאמר, ולאורך כל זמן האירוע. לדוגמה : במענה לשאלה בעניין מועד תחילת פעילותה כמשוררת, הפתיעה נילי דגן בתשובתה המחוייכת : "הכל התחיל מ.. קוצב-לב. לפני הרבה שנים, עקב לחצים בעבודת הניהול של העסקים המשפחתיים, קיבלתי 'מתנה' , כך אני קוראת לזה. קיבלתי קוצב-לב, ונאלצתי לפרוש מהעבודה המאומצת, כדי לנוח ולצבור כוחות. כך יצא שהתחלתי לכתוב שירים. כנראה, זה משהו יצירתי שהיה חבוי בי, ופשוט המתין לזמן המתאים, כדי לפרוץ החוצה. הנה, הגעתי לספר חמישי. "

המשורר אביחי קמחי החמיא מאוד לנילי דגן, על פועלה היצירתי בהקמת האתר המקוון. האתר, שמקיף מבחר גדול של מידע מכל תחומי התרבות, מצריך השקעה רבה בארגון החומר ובתיחזוק שוטף לאורך זמן. "לא פעם נעזרתי במידע הרב שנילי פרסמה באתר, ועל כך אני מודה לה", אמר קמחי וסיכם בשלוש מילים : "היא פצצת אנרגיה".

מצאתי לנכון לצטט חלק מדבריו של אמיר אור, משורר ועורך הספר. לאחר שקראתי את כל שירי הספר, נוכחתי לדעת, שפרשנותו משקפת נאמנה את היצירות שבספר. הוא ניתח שני שירים, גם דיבר על מכלול השירים בספר זה, "עד שאלמד לעוף".
לפניכם ציטוט מדברי אמיר אור :

"הספר לא חושש לעוף גבוה ורחוק. זהו יומן מסע בין נופים ותרבויות, אבל באותו הזמן גם מסע דרך רגשות, דרך זוגיות, ואפילו דרך אירועים פוליטיים. המינימליזם של נילי, שמגיע למיצויו בשירי ההייקו שלה, שורה על כל הספר, והטון השירי של נילי, נאמן תמיד לרגיסטר הרגשי של תוכן השירים. שפת השירה שלה קשובה לגמרי להדהודי הקול ולמשמעיו השונים, אבל זוהי לא שפה מתמלצת. גם כשנילי אינטימית, או כשהיא חושפת כאבים, היא עדיין קונקרטית, ישירה, ומספרת. ספר השירה הזה נקרא כספר מסעות בעולם החיצוני והפנימי, יומן נפש שנוגע בנפש, ספר של אלכימיה. אני בטוח שהיה נפלא לכתוב אותו, אבל לא פחות מזה, מרגש לקרוא אותו".

prettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphotoprettyphoto


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפני קטע הסיום המוזיקלי, נילי דגן הודתה בהתרגשות רבה לכל המשתתפים ולקהל הרב שהגיע לפרגן, ומילא את האולם.

סיום האירוע ב"בית היוצר" היה ייחודי. הפינאלה – הללויה !! והשירה באולם הגואה היתה סוחפת ומרגשת. קצב פעימות הלב של הקהל, התאחד למספר דקות עם קצב כלי הנגינה והשירה של כל המשתתפים שעלו יחד לבמה : "הללויה ! ישירו כולם ! " וכולם שרו.. ועוד איך..

ראויה לציון ההפקה המקצועית של האירוע, על תכניו המגוונים. אגב, את כל ההכנסות ממכירת עותקי הספר "עד שאלמד לעוף" שהוצגו במקום, יעבירו כתרומה לילדים עם צרכים מיוחדים.
לטעימה, צירפתי לאלבום התמונות מדגם שירים מהספר החדש של נילי, בעיקר שירים קצרים. מובן, ששירים אלה לא יכולים לשקף נאמנה את מכלול השירים שבספר.

למעוניינים לקרוא את הסקירה המלאה ולעיין בתמונות נוספות מהאירוע, להלן קישור אל האלבום בדף הפייסבוק של עזרא לוי.


* גילוי נאות: באתר של נילי דגן, בקטגוריה "מה חדש", אני עורך מדור מזה שנים, הנקרא "עזרא לוי – צלם פואטי". במדור זה אני מפרסם מידי פעם רשימות וצילומים מאירועי שירה שונים.

 

הזנת תוכן: 20.5.2018

חזרה לדף הראשי "עזרא לוי - צלם פואטי"