אין ספק שאת התנופה הגדולה ביותר לזֶמֶר העברי נתנו הלהקות
הצבאיות, ויאיר רוזנבלום היה הבולט במלחיני הלהקות הללו. הוא כתב מנגינות לשירים ופזמונים וניהל מוסיקלית את להקות הנח"ל וחיל הים וחיל האוויר וחיל השריון ולהקות פיקוד צפון ומרכז.
המנגינות שפעו ממנו כמעיין המתגבר והיו עירוב של ניגון ופיוט והשפעות מכל סוגות המוסיקה הפופולרית. הכלי שלו היה האקורדיון שהמרכיב המרכזי בו הוא המפוח שמפיק דינמיקה אישית של המנגן. מתחושה זו של משמעות הדינמיקה נוצרו לחניו הנקלטים מאליהם ומרגשים כל-כך. הוא משתמש בגובה וחוזק הצליל, בקצב המותאם לשיר, בהאטות, בהפוגות, ולמעשה אפשר לקרוא לו מלחין של ביצועים.
היבול של יאיר רוזנבלום מעורר השתאות – במקביל לעבודתו עם הלהקות הצבאיות כתב אינספור שירים מותאמים לאמנים, הרכבים מוסיקליים ולהקות רבות שהבולטת בהם היתה "הגשש החיוור". באחת מתוכניות הרדיו גילה למאזינים שכשהוא יודע מראש מי יבצע את השיר – "המנגינה נוצרת מאליה ואני רק לא צריך להפריע לה".
קישורים חיצוניים
בואי כלה – אברהם שלונסקי. בביצוע להקת הנח"ל, סולן: מוטי פליישר
מסביב למדורה – נתן אלתרמן. בביצוע להקת פיקוד המרכז
ונתנה תוקף – מיוחס לרבי אמנון ממגנצא. בביצוע חנוך אלבלק