"עד שאלמד לעוף" - ההשקה

כל מה שרציתם לדעת על היוצרים המשתתפים
בחגיגה הכפולה של נילי דגן

4 במאי יום ששי בשעה 11:00 בבית היוצר בנמל תל-אביב

nilly-lauf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נעם גיל-אור הוא שדרן רדיו ומנחה בטלוויזיה. noam-gilorהיה אחד המנחים של תוכנית הטלוויזיה "להיט בראש" בערוץ 1. הגיש ברשת ג' את מצעד הפזמונים המיתולוגי "מקום בצמרת" ואחר כך התמנה למנהל רשת ג' וחטיבת הבידור בקול ישראל. בימים אלה מנחה עם עינת שרוף סדרת תוכניות לציון 70 שנות מוזיקה ישראלית, המשודרת בערוצים 24 ו-12. נועם גיל-אור ינחה את חגיגת האתר ואירוע ההשקה "עד שאלמד לעוף"

 

נילי דגן מחברת הספר "עד שאלמד לעוף", היא nilly-dagan-BWצילום: מוטי קיקיוןמשוררת ופעילת תרבות. מובילה בהתנדבות מיזמים רחבי היקף ופורצי גבולות לקידום משוררים והשירה העברית. שירתה התפרסמה בכתבי העת, ובמוספי התרבות של "ידיעות אחרונות", "מעריב", "ישראל היום", ו"הארץ", ובחמישה ספרי שירה, ש"עד שאלמד לעוף" הוא האחרון שבהם. קדמו לו בכל אדם יש ארבעה בנים (2008), מאחורי המלחמה רואים את הים (2010), לא מתקרבת לתחנה המרכזית, ו־ילדה של פעם (2013) שיצאו בהוצאת אבן חושן.
בצד יצירתה האישית האינטנסיבית פועלת נילי דגן ללא לאות למען כלל המשוררים והיוצרים בארץ. נילי דגן ייסדה וערכה מפעלות שירה כשהעוגן המרכזי של פעילותה הוא האתר של נילי דגן (www.nillydagan.com), הפועל ללא מטרות רווח מאז מאי 2012 במתכונת של עיתון תרבות יומי לקידום השירה והאמנות. בטקס יום העצמאות 2014 שהתקיים בהר הרצל בירושלים השתתפה נילי דגן במיצג – פסיפס של 50 נשים יוצרות שפרצו דרך בתחומי התרבות בישראל.

 

גלית גינדי היא יוצרת קולינרית. גלית משלבת בין galit gindiאוכל לאמנות וממציאה מתכונים המותאמים לאמנים בהשראת יצירותיהם. למדה אמנות באוניברסיטת תל אביב ובישול בבית הספר Lenôtre בצרפת. מייסדת האתר cookerit לטעימות אמנות.
גלית תכין לקבלת הפנים בבית היוצר 'טעימת אמנות' בהשראת הספר "עד שאלמד לעוף" מאת נילי דגן.



המוזיקאי רמי שוּלֶר יפתח את האירוע במחרוזת מנגינות rami shuler Israel
בליווי עמוס עבר הדני.
רמי שולר מלחין מעבד ונגן כלי הקשה מלודיים ויברפון, מרימבה, פאנטם וכלי הקשה. הוציא 5 אלבומי סולו של מוזיקה ועיבודים מקוריים משלו, השתתף בפרוייקטים ייחודיים והלחין לתיאטרון, מחול, סרטים ואנימציה. למד קומפוזיציה אצל פסנתרן הג'אז פיל מרקוביץ' בניו יורק וזכה בפרס ראש הממשלה להלחנה לשנת 2012. ניגן בכלי הקשה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, עם תזמורת הג'אז של תל אביב בפסטיבל ישראל ובפסטיבל הג'ז באילת. רמי הלחין ועיבד שירים מספר הילדים של נילי דגן, "ילדה של פעם".

 

עמוס עֵבר הדני, מוזיקאי בוגר בית הספר amos-addaniצילום: יעל קוטנרהיוקרתי למוזיקה ברקלי שבבוסטון, זוכה פרס אקו"ם 1988. עמוס ניגן עם מיטב אמני ישראל וגם עם אמנים בינלאומיים כמו ממפיס סלים. הלחין מוזיקה להצגות ולסרטי טבע בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק, כתב תסריטים לסרטים ולאחרונה ראה אור אלבום חדש – פרוייקט מוזיקלי משותף לעמוס עבר הדני עם אלון נדל, מחווה מוזיקלית לשירים ולמנגינות של אריק איינשטיין הנעים בין ג'אז לרוק למוזיקת עולם ומשלבים נגנים מכל קצות הקשת המוזיקלית. עמוס מלווה את נילי דגן מאז הפרוייקט המוזיקלי "בכל אדם יש ארבעה בנים" בשנת 2008.

 

אמיר אור הוא משורר, סופר, עורך ומתרגם. amir or2פרסם שנים־עשר ספרי שירה ושני רומנים, האחרונים שבהם עד כה הם ספר השירה "כנפיים" והרומן "הממלכה" (הקיבוץ המאוחד, 2015). כן פרסם עשרה ספרים בתרגומו לעברית, ובשנה שעברה התפרסם מבחר תרגומיו עֵבֶר. שירתו פורסמה בחו"ל ב-45 שפות וב-30 ספרים, וזיכתה אותו בין השאר בפרס ברנשטיין ופרס ראש הממשלה, פרס העולם דרך השירה הקָנָדי, פרס סטפן מיטְרוב ליוּבּישה, ופרס אטלס השירה האירופי. הוא מייסד כתב־העת ובית‏‏־הספר לשירה הליקון, ועורך סדרת השירה "כתוּב" בהוצאת פרדס. על פועלו כעורך זכה בפרס העריכה הספרותית מטעם משרד התרבות. במסגרת סדרת "כתוב" ערך גם את ספרה של נילי דגן, "עד שאלמד לעוף".

 

דוד גוֹטֶסְמן הוא מו"ל הוצאת פרדס, הוצאת בוטיק david-gotesmanאיכותית שהוקמה בשנת 2000 בחיפה ומתמקדת בספרים ייחודיים בתחומי העיון, ההגות והשירה. בשנים האחרונות רואים אור בהוצאה גם ספרי מקור בסדרה "מלח-מים", ובשנת 2016 זכתה ההוצאה בפרס שרת התרבות על הוצאת ספרי ביכורים. המוטו של גוטסמן, שבינתיים הוכיח את עצמו, הוא ש"הוצאה קטנה יכולה לשרוד ואפילו להצליח אם היא תתמיד ותתמקד בהוצאת ספרים ייחודיים שאין להם תחליף".

 

השחקנית והבמאית דליה שימקו התפרסמה בסרט Dalia Shimko"נועה בת 17". היא למדה משחק בלונדון, שיחקה בתיאטרון חיפה, וזכתה בשנת 1989 בפרס שחקנית השנה על תפקידה בסרט "אחד משלנו" שביים אורי ברבש. היא מייסדת "אנסמבל אספמיה", שבמסגרתו ביימה שורה של הצגות כמו "קשר דם", "חיי נישואים" על פי הרומן של דוד פוגל, "מעשה בטבעת", "חלום ליל קיץ" של שקספיר, "יונה וולך - המופע", מופע תיאטרלי המבוסס על שירתה של המשוררת יונה וולך.
דליה תקרא משירי הספר "עד שאלמד לעוף", בליוויו המוזיקלי של הגיטריסט עמוס עבר הדני. במקביל לקריאה יופיעו מילות השירים גם על המסך.

 

חני דינור היא זמרת, מלחינה ופסיכולוגית חינוכית. hani dinur
הייתה שותפה להפקת ערבי משוררים, הוציאה חמישה אלבומי סולו, יזמה את הפרויקט "משוררים בדואט" שנבחר לפסטיבל ישראל, בו הלחינה שירי משוררים וביצעה אותם בדואט עם כלי נגינ, וזכתה באות הערכה מטעם אגודת הסופרים והמשוררים על פועלה לקידום הלשון העברית כמלחינת שירי משוררים. על יצירתה כתב דודו אלהרר במדור "מלחיני משוררים ישראלים" באתר של נילי דגן: "ככותבת שירים בעצמה, דומה שאצלה המנגינה 'מבינה' את המילים ואפילו מחבקת אותן בחום ואהבה. אין מדובר בקישוט המילה בצליל, אלא בהתמודדות עמה לכדי מיזוג מושלם". חני הלחינה את השיר "על הספסל" מתוך "עד שאלמד לעוף" מאת נילי דגן. עיבד קובי ישראלית בלונדון.

 

המשורר אביחי קמחי שימש כסגן יו"ר אגודת הסופרים avichai kimchiהעברים וכמנהל האמנותי של המיזם "שירה עברית – משוררי ישראל קוראים משיריהם" ברשות השידור. הוא סגן אלוף במילואים, חבר הנהלת "עמותת תעצומות לפוגשים את הסרטן", על שירתו זכה בפרס ראש הממשלה. אביחי פרסם את הספר האוטוביוגרפי "רשימון סרטן" וחמישה ספרי שירה: "ללכת", "לנווט לבד בחושך", "הולך בירושלים", "קטמון הישנה" ו"ארעי". כהוקרה על פעילותו ההתנדבותית נבחר אביחי ביום העצמאות תשע"ז להדליק משואה וירטואלית במסגרת מיזם "יוצרים מדליקים משואות", באדיבות האתר של נילי דגן.

 

רונן לן-רידר הוא מפיק מוזיקלי וגיטריסט, מעבד, ronen2במאי, מנצח על חבורות זמר, מנחה סדנאות ומאמן אישי. הקים את חברת Turn-הון, המתמחה בהנחיה ובהפקה של סדנאות לארגונים, הפעלות והרצאות על בסיס העולם היצירתי של מוזיקה, אימון אישי והתבוננות פנימית. רונן ינגן וישיר את שיר הנושא שהלחין מהמופע שלו עם דודו אלהרר, "נחמה פורתא".

 

אלפי גלברד הוא משורר ואמן ספוקן וורד. alfi-photoחבר צוות אגף הסדנאות של "פואטרי סְלאם ישראל", בעל תואר שני בפסיכולוגיה מטעם תוכנית לאוטמן למצטיינים של אוניברסיטת תל אביב. באתר של נילי דגן עורך גלברד את מדור הספוקן וורד "שירה בכיכר האתר".

 

 

עופרה כהן היא מוזיקאית ומפיקה חברתית. ofra-choen2היא מקדמת ומשלבת את האוכלוסיה עם הצרכים המיוחדים במרכזי מוזיקה וקונסרבטוריונים, ומלווה ויוצרת פרוייקטים עם עמותות רבות ברחבי הארץ. עופרה פעילה כמתנדבת בעמותת "מחוברים לחיים" הפועלת למען ילדים עם צרכים מיוחדים ונוער בסיכון ב-45 בתי ספר בארץ. כהוקרה על פעילותה ההתנדבותית נבחרה עופרה ביום העצמאות תשע"ז להדליק משואה וירטואלית במסגרת מיזם "יוצרים מדליקים משואות", באדיבות האתר של נילי דגן.

 

קובי אשרת הוא מלחין, מעבד מוזיקלי ומנצח. Kobi oshratחתן פרס אקו"ם ופרס "אמי". אחד הבולטים ביצרני הלהיטים המוסיקליים בישראל שמאחוריו למעלה מארבעים שנות פעילות מקצועית. מאחוריו שורה ארוכה של להיטים שכתב לזמרים/ ות והרכבים מוסיקליים, מוסיקה להצגות וסרטים וגם מסדרות טלויזיה לא הניח ידו. בתחילת שנות ה- 2000 שימש כקונסול התרבות של מדינת ישראל לחוף המערבי של ארה"ב בלוס-אנגלס. גולת הכותרת של הקריירה שלו היתה הזכייה באירוויזיון עם להקת חלב ודבש בשיר הענק 'הללויה' שהלחין למילותיה של המשוררת שמרית אור, שנבחר השנה בשנת ה-70 למדינה כהמנון חגיגות ה-70 למדינת ישראל. משתתף במדור "מלחיני משוררים ישראלים" באתר של נילי דגן, ומתנדב ומנהל אמנותי בעמותת "מחוברים לחיים" לשילוב ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים בחברה.

 

יואב קליינמן הוא במאי וצלם סרטי תעודה, klimanעורך וידיאו ומרצה לקולנוע במכללת עמק יזרעאל. ביים בין השאר את "נקמת דם" ששודר בנשיונל ג'יאוגרפיק, "נאף ילד רחוב" ששודר ברשות השנייה ו"צייד" ששודר ב-yes. בין הסרטים שצילם: הסרט עטור הפרסים "18 קילו של אהבה", "נער הדולפין" ו"אוצר אושוויץ".
יואב קליינמן יצלם ויערוך את סרט המופע "עד שאלמד לעוף".

 

עזרא לוי –  משורר וצלם פואטי, תושב רמת- גן, Ezra leviלמד לשון עברית ומקרא באוניברסיטת בר-אילן. הוא בוגר ביה"ס לשירה של "הליקון" מחזור 2009, שיריו פורסמו בכתבי העת מאזניים, אפיריון, הליקון ואחרים, והוא שוקד על הוצאת ספר שירה ראשון.
עזרא לוי עורך מדור של רשימות וצילומים מארועי שירה באתר של נילי דגן.

 

הזנת תוכן: 10.4.2018

חזרה לדף הראשי "עד שאלמד לעוף"