עד שאלמד לעוף

תגובות על אירוע השקת הספר "עד שאלמד לעוף" fly-coverשהתקיים ביום שישי, 4 במאי, 2018

 

 

 

 

 

'עד שאלמד לעוף' מאת נילי דגןfly-cover

סדרת 'כתוב' בעריכת אמיר אור, פרדס הוצאה לאור, 2018

"גַּם אַתָּה מַרְגִּישׁ פִּתְאוֹם כְּמוֹ נָע עַל חֶבֶל דַּק?" שואלת נילי דגן, ומובילה אותנו על פני החבל המתוח של הלא־ידוע בספר שיריה החדש, עד שאלמד לעוף. היחס בין כותרת הספר לשירים הוא יחס של הומור אירוני: זהו ספר מסע בין נופים ותרבויות, אך בו בזמן גם מסע דרך רגשות, זוגיות ואף אירועים פוליטיים.

 

מאת יוסי גמזוfly-cover

על ספרה של נילי דגן "עד שאלמד לעוף", סדרת 'כתוב' בעריכת אמיר אור, פרדס הוצאה לאור, 2018

כבר בשיר הפתיחה לספרה החדש, "עד שאלמד לעוּף" משדרת המשוררת אהבה המוּדעת לארעיוּת הקיוּם האנושי אך אינה מניחה לו להעכיר את חסד מתנת הבּינתיים. זה אינו רק סימן של בּגרוּת, אלא גם עדוּת צנועה לתבונת ריהוּטה של התהום בכל אמצעֵי השכּחתה.

פרסומיםfly-cover

"עד שאלמד לעוף" מאת נילי דגן - כתבות, מאמרים וראיונות בעיתונות הכתובה, ברדיו ובטלויזיה.

תגובות קוראים על הספרfly-cover

אירוע השקת הספר "עד שאלמד לעוף"fly-cover

מאת המשוררת נילי דגן
הוצאת "פרדס" מסדרת "כתוב", בעריכת אמיר אור, 2018

ב-4.5.18, שישי בצהריים, נערכה לנילי דגן חגיגה כפולה - מרגשת ומהנה - ב"בית היוצר", נמל תל-אביב. החגיגה כללה הקראת שירים מספרה החדש, ראיונות קצרים, מוזיקה ותקרובת אסתטית-יצירתית.

מאת נילי דגןJoniWaka 01

בביקורי לפני כשנה וחצי ביפן כתבתי את מחזור השירים "שלושים ושישה מבטים", פרק החותם את ספר שיריי החדש 'עד שאלמד לעוף. (סדרת 'כתוב' בעריכת אמיר אור, פרדס הוצאה לאור 2018) בשירים הקצרים זווית ראיה מעניינת על תופעות שונות ביפן המשולבות בחוויות האישיות שלי.
תופעה מיוחדת במינה הוא ג'וני וואקה המדריך שלנו ביפן, המכונה ג'וני ווקר, אחד האנשים המעניינים והססגוניים בטוקיו.

לרגל הוצאת הספר "עד שאלמד לעוף"fly-cover

... כילדה אהבתי את אורה הכפולה מאת אריך קסטנר, אן שרלי האסופית מאת לוסי מוד מונטגומרי, הנסיך הקטן מאת אַנְטוּאַן דֶה סֶנְט-אֶכְּזוּפֶּרִי.
כשגדלתי מעט התחברתי לספרי הרפתקאות כמו וינטו ויד הנפץ מאת קארל מיי וכלבם של בני בסקרביל...

דפשיר שבועי לשירה עברית, בעריכת דרור גריןfly-cover
גיליון 573, שנה שתים-עשרה, מאי 2018

לא היכרתי את המשוררת נילי דגן, ואת שיריה, אך פגשתי באינטרנט את 'האתר של נילי דגן', שהוא "אנתולוגיה מקוונת לשירה עברית". בספרה החדש, 'עד שאלמד לעוף'...

 

 

 

שירתה של נילי דגן בספרה החדש "עד שאלמד לעוף", fly-coverשראה אור בהוצאת פרדס בסדרת "כתוב" בעריכת אמיר אור, זורמת באפיקי האמיתות, וכתיבתה אינה מתיימרת לומר דברים בעלמא.

 

"עד שאלמד לעוף" / נילי דגן, הוצאת פרדס, 2018fly-cover

על עצים מתבוללים בפריחתם והמוות שאינו משחרר

מיד אחרי בוקר ההשקה צללתי אל בין השורות והמילים בספרה של המשוררת נילי דגן, מנסה לדלות חוויות כדי לעלות מעלה ולנסות ללמוד לעוף.

 

 

'עד שאלמד לעוף' ספר השירים העוצמתי של נילי דגן fly-coverפורש לעיני הקורא שלל אירועים ותובנות המקופלים להם בתוך השירים. שירים המזגזגים בין הידוע והמוכר לבין מטפורות חזקות של טבע ומסע אל נפש האדם.

מופע השקת ספר השירים "עד שאלמד לעוף" מאת נילי דגןnilly-lauf1 (סדרת "כתוב" בעריכת אמיר אור, הוצאת פרדס), חגיגת שש שנים לפעילות האתר של נילי דגן, עיתון תרבות מקוון לקידום השירה, המוזיקה והאמנות.

כל מה שרציתם לדעת על היוצרים המשתתפיםfly-cover
בחגיגה הכפולה של נילי דגן


4 במאי יום ששי בשעה 11:00 בבית היוצר בנמל תל-אביב