ריקוד העקרב

מאת רויטל איתןscorpion

לרגל יום הולדת 80 לפרופסור ואיש התיאטרון
יוסי יזרעאלי

רואה אור מונוביוגרפיה מרתקת

"ריקוד העקרב" מאת ד"ר רויטל איתן

 

הספר סוקר 50 שנות יצירה של פרופסור יוסי יזרעאלי כולל: ההצגות שביים בארץ ובחו"ל, תקופת לימודי התיאטרון שלו, מחזות שכתב ובהם שיחק, ספרי השירה והפרוזה שלו, משנתו האמנותית-תיאטרונית, התמחותו באמנות קלאסית ועוד - כל אלה על רקע התקופה, הזמן והמקום. הספר נוגע גם בחייו האישיים של יזרעאלי בנקודות משמעותיות המשיקות להתפתחותו המקצועית.

פרק נכבד בספר עוסק בשיטת יזרעאלי לפענוח טקסט דרמטי "תורת ההווה האוטונומי"- שיטה שלאורה עובדים רבים מבין מורי המשחק והבימוי בארץ, ובה משתמשים רבים משחקני התיאטרון. על השיטה נכתבו כמה מאמרים חשובים אך יזרעאלי עצמו מעולם לא העלה אותה על הכתב. זהו אם כן, מעין ניסיון ייחודי לתעד את השיטה באופן ידידותי למשתמש ולהדגים את יישומה בטקסטים ממחזות קלאסיים.

הספר נסמך על ביקורות, כתבות, מחקרים ותיעוד צילומי וויזואלי (חלקו רואה אור לראשונה), של עבודתו של יזרעאלי וכן מופיעים בו ראיונות עם שחקנים ויוצרים שעבדו עמו כמו: ליא קניג, דוד שריר, רוני תורן, עידית טפרסון, מוטי לרנר, דודו ניב, אורי וידיסלבסקי, אורה מאירסון ועוד. בנוסף מתועדות בספר שיחות עבודה שהתקיימו במהלך שלוש השנים האחרונות בין יזרעאלי לבין מחברת הספר רויטל איתן, על יצירתו ותפישת עולמו האמנותית.

 

על המחברתREVITAL-GINGI
ד"ר רויטל איתן היא מרצה לתיאטרון במוסדות להשכלה גבוהה ובמאית תיאטרון בפרינג' וברפרטוארי.
בוגרת ביה"ס הגבוה לאמנויות הבמה "בית צבי" ובעלת תואר שני בהצטיינות ותואר דוקטור בתיאטרון (Ph.D) מאוניברסיטת תל אביב.

ספריה הקודמים
"התיאטרון של שולמית בת דורי"(2013) - הוצאת 'ספרא' ו'אסף מחקרים' ת"א.
"איילה עפה"(2015) – הוצאת 'כרמל' ירושלים.

 

הזנת תוכן: 9.12.2018

חזרה לדף הראשי "מה חדש בספרות"