האיכר מכפר פסגה

מאת: שולמית ברונשטיין-זוננברגhaikar
זוכת פרס הסיפור הקצר מטעם ליידי גלובס בשיתוף סטימצקי

הוצאת סטימצקי

שולמית ברונשטיין-זוננברג, הזוכה בתחרות הסיפור הקצר, מטעם ליידי גלובס וסטימצקי, משיקה בימים אלה את ספרה הראשון "האיכר מכפר פסגה".

האיכר מכפר פסגה הוא רומן אהבה מרגש הפרוש על פני השנים 1908 עד 2008. תחילתו בגרמניה של מלחמת העולם הראשונה, בסיפור האהבה יוצא הדופן של אביו ואמו של יוהן (יוחנן), גיבור הספר, שמומש לאחר חיזור ממושך בן 10 שנים ומאות מכתבי אהבה, וסופו בישראל, בסיפור אהבתם העוצמתי של יוחנן ועדינה, אשתו.

זהו סיפורו של האיכר מכפר פסגה - אדם אחד ביישוב אחד, שתוך חיפוש עצמי, גיבוש זהות, הגשמת חלומות ואומץ לב, עיצב במו ידיו את ההיסטוריה של עצמו, כמיקרוקוסמוס להיסטוריה של המדינה.
.
הרומן בנוי משתי עלילות מקבילות, נפרדות זו מזו אך מצטלבות זו בזו. הוא משלב את סיפורו של יוהן (יוחנן) כהן, ילד יהודי שנאבק לברוח מגרמניה הנאצית ולעלות לארץ, עם סיפורה של אבישג, בתו הצברית, שכל חייה נאבקת לא לברוח.

האיכר מכפר פסגה הוא ספרה הראשון של ד"ר שולמית ברונשטיין-זוננברג
(1966), ילידת מושב ארבל שבגליל, "כדוריסטית", וטרינרית, מרצה ומרכזת חוג. שולמית זכתה בפרס הסיפור הקצר על סיפורה "אהבה בין אפריל לספטמבר", בתחרות "נשים כותבות" מטעם ליידי גלובס בשיתוף סטימצקי. ספר שיריה, "תמונות מכביש 90", יצא לאור בקרוב.

 

הזנת תוכן: 22.5.2014

חזרה לדף הראשי "מה חדש בספרות"