ורטיגו - האלבום

כוראוגרפיה של אנשים וחלומות

כתיבה: אוריה קדרי
צילומים: גדי דגון

הוצאת חדקרן

vertigo10צילום: גדי דגון - מתוך "ימה"

 

הספר סוקר את תהליכי היצירה לאורך כל שנות פעילותה של להקת המחול "ורטיגו", בהן המעשה האמנותי שזור כל העת עמוק בתוך חווית החיים והמשפחה, והמחויבות החברתית והקהילתית מהווה לעולם חלק מהדרך. הוא מבקש להתחקות אחר משהו מתפיסת העולם וטיב התנועה מעוררת ההשראה של אוסף היוצרים המרכיבים את ורטיגו.

prettyphoto

 

 

 

 

 

 

 

 

ורטיגו, כלהקה וכקבוצה יוצרת, לא באה לעולם כדי לומר דבר מה. היא נבראה כריקוד שמוכרח להירקד. הולדתה לא בהשקפה אמנותית, חברתית, או אקולוגית מלוטשת, אך כבר בעלומיה החלה דוברת היטב את שלוש השפות שהפכו יחד נתיב חיים: מחול, חברה, סביבה. כולן נבעו מהחיים עצמם וממשיכות להתנסח, יחד ובנפרד, תוך כדי תנועה ומעשה. 

VERTIGOצילום: גדי דגון מתוך "ורטיגו 20"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בראשית היה המחול. הוא הלב הפועם. תחילתה של התנועה בגוף, בריקוד, וסופה שהיא נוגעת באדמה ובבני אדם, בעומק הלב. מתוך כל שלימדה אותם התשוקה לתנועה, בחרו בורטיגו לחולל שינוי, קודם בעצמם ואחר כך, כאדוות עדינות על פני מים, גם בעולם שסובב אותם. יחד הקימו כפר אמנות אקולוגי, המשמש בית נוסף ללהקת המחול, ובו הם מפגישים אוכלוסיות מגוונות מהארץ ומהעולם, מארחים אמנים מכל קצות תבל, מחנכים דור ועוד דור של רקדנים צעירים, של שוחרי אקולוגיה ואוהבי אדם.

הספר פונה לאוהבי מחול, מוקירי ורטיגו ולכל מי שתהליכי יצירה והדמויות המחוללות אותם מושכים את ליבו. הוא מזמין את כל מי שחפץ לברוא דבר חדש בעולם, להתבונן במעשה האמנות, מלידתו ועד היותו דבר שלם. הקורא מוזמן להלך בין השורות, לשבת סמוך, להשתתף בניסוח הכוראוגרפיה הפנימית של ורטיגו, על במות, מאחורי קלעים ובחיים עצמם.

 

יוצרים מדליקים משואות - עצמאות תשע"ז 

דף הפייסבוק של להקת המחול ורטיגו

 

הזנת תוכן: 28.4.2017

חזרה לדף הראשי "מה חדש באמנות"