יוסי יזרעאלי - כיתות אמן

משחקים קלאסיקה מודרניתyossi izraeli

שלושה מפגשים, בימי שישי, 4-18 בנובמבר, 2016, בשעות 11:00-13:00
ב- 28.10 משחקים איבסן
ב- 4/11 משחקים סטרינדברג
ב- 11/11 משחקים צ׳כוב

יוסי יזרעאלי יורה את שיטתו המהפכנית על ידי הדרכת שחקנים לפני קהל. בתום כל כיתה תינתן לקהל האפשרות לשאלות.

'שיטת יזרעאלי' מנחה את השחקן לאתר את חומרי המשחק על ידי קריאה שונה של הטקסט הקלאסי. קריאה זו מבוססת על איתור תפריט הפעולות בעזרת 'ריקוד העקרב', שממיר את הקריאה הלינארית בקריאה רב-כיוונית. קריאה זו משחררת את השחקן מהחלוקה התכנית, (חלוקה ל'ביטים'), מעיסוק-השווא בהרכבת 'ביוגרפיה' לדמות, ומחוסר התוחלת בעבודה על 'מצב' ו'יחסים'. כל אלה יתגלו בכל עושרם מתוך הטקסט עצמו, מתפריט הפעולות הטמון בו, שיאותר בעזרת 'ריקוד העקרב'.

כיתות האמן מיועדות לאנשי תיאטרון, שחקנים, במאים ומחזאים, תלמידים ומורים לתיאטרון וכן לקהל אוהב תיאטרון.

משתתפים: דביר בנדק, עידית טפרסון, יהויכין פרידלנדר, שירה פרבר, עירית בנדק, אייל נחמיאס, אודליה מטלון, אריאל וולף, שיר אברמוב.

מחיר למפגש: 70 ₪.

 

איך בונים מחזה
על פי תורת ההווה האוטונומי הדחוס

שישה מפגשים, בימי שישי, 2 בדצמבר, 2016 – 6 בינואר 2017, בשעות 10:00-14:00

כיתות האמן מיועדות למחזאים, סופרים ותסריטאים ותיקים ומתחילים כאחד. עבודה מעשית.

עשרת העיקרים של תורת ההווה האוטונומי הדחוס:

1. למחזה אסור לספר סיפור. מחזה מורכב מתפריטי פעולה שמתוכן משתמע סיפור.

2. פעולה דרמטית היא או שינוי או גילוי וכל מה שביניהם.

3. פעולה דרמטית היא חירומית. היא אינה 'אפשרית' כי אם 'חסרת ברירה'.

4. פעולה דרמטית היא הווה נטו. על כן אינפורמציה היא רעל דרמטי כי היא נשענת על ידע אודות העבר. ניתן להעביר אינפורמציה אודות העבר אך ורק כמוצר לוואי לפעולה סופר-חירומית. תהליך זה נקרא 'היווי עבר'.

5. תנאי לפריצתו של מחזה הוא 'מקודם דרמטי'. כשמחזה בנוי על 'מקודם' אפי, הדיאלוגים יהפכו למסבירנים, יצוצו מונולוגים מסבירנים, מה שמחלל את ה'הווה נטו', וכך על השחקן מוטלות פעולות לא הכרחיות, מסבירניות, שאין בהן לא גילוי ולא שינוי, והוא הופך לדוברו של המחזאי נטול הכישרון.

6. 'המקודם הדרמטי' הוא, פשוט, טראומתי וטעון תיקון מיידי. הדמויות והעלילה פורצים מתוכו אל תוך ההווה של המחזה כשהם בהריון מתקדם, כשבאו מים עד נפש, כשכלו כל הקיצים.

7. לדמות דרמטית אין 'ביוגרפיה' או 'היסטוריה' מעבר למצוי בהקשר הטקסטואלי. הקשרים קונטקסטואלים מחבלים באוטונומיה של ההווה הדרמטי.

8. דמות דרמטית היא סך כל פעולותיה הבלתי צפויות. דמות היא תוצאה ולא נקודת מוצא. על כן חיבור 'דף דמות' הוא איוולת הנובעת מאי הבנה של האירוע הדרמטי.

9. כל סיטואציה דרמטית חייבת להיות מהסוג הבלתי אפשרי שבה הדמויות בונות זו את זו אהדדי, תהליך הנקרא 'היווי הדדי'.

10. כל אלה ועוד יסייעו בבניית מחזה שהוא הווה אוטונומי דחוס, עולם ומלואו על הבמה במשך שעה וחצי, הניזון אך ורק מחולייתו הטקסטואלית. חווית ההווה האוטונומי הדחוס מספקת לנו, בני חלוף, עיר מקלט מפגעי הזמן, טעימה הנצח, "מעין עולם הבא".

מחיר ל 6 כיתות אומן: 1,500 ₪. מספר המקומות מוגבל.

 

הזנת תוכן: 10.10.2016

חזרה לדף הראשי "יוסי יזרעאלי"

 

Share
صندلی مدیریتی صندلی اداری میز اداری آموزش زبان انگلیسی مارکت اندروید تور محسن چاوشی مسیح و آرش پروتز سینه پروتز باسن پروتز لب میز تلویزیون ساعت مچی فروشگاه فایل